به گزارش پرس تی وی،مک کين که يکي از اعضاي "کميته خدمات تسليحاتي سنا" نيز است، روز سهشنبه (۱۸ بهمن، ۷ فوريه) در جريان ديدار با آويگيدور ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم اسرائيل در واشنگتن تصريح کرد، "ما بايد شروع به در نظر گرفتن تمامي گزينهها کنيم، از جمله گزينه تجهيز مخالفان."

وی با ادعای این‌که دموکراسی در خصوص سوریه با شکست مواجه شده است، افزود، " باید تمامی گزینه‌ها را در نظر گرفت، مثلا ایجاد یک منطقه حرکت ممنوع یا منطقه پناهگاه. اما در خصوص تمامی این‌ها باید بحثو گفت‌وگو شود. "

اظهارات جنگ‌طلبانه مک کین پس از آن مطرح شد که روسیه و چین، قطعنامه ضد سوری شورای امنیت سازمان ملل را وتو کردند.



ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به این ‌که " جامعه بین‌المللی " نباید در درگیری‌های داخلی سوریه مداخله کند، با اعمال هر گونه تحریم بر ضد دمشق نیز مخالفت کرد.

وی گفت، تحریم‌ها می‌تواند به افزایش بحران در این کشور عربی منجر شود.

منابع آگاه اخیرا از طرح امریکا برای براندازی دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه خبر داده‌اند؛ طرحی که مستلزم تهاجم ترکیه و حمله تمام عیار اسرائیل برای براندازی دولت دمشق است.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ شاهد تظاهرات مخالفان و نیز طرفداران بشار اسد رئیس جمهور این کشور، بوده است.

گروههاي مخالف و کشورهاي غربي، کشتارها در ناآراميهاي سوريه را به نيروهاي مسلح اين کشور نسبت ميدهند، در حالي که دمشق، شورشيان و خرابکاران و همچنين گروههاي مسلح را عامل خشونتهاي خونين اين کشور ميداند و تاکيد ميکند اين ناآراميها از خارج سازماندهي ميشوند.