به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد: ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه و راههای تقویت آن در تمام زمینه ها را بررسی کرد.

سانا نوشت در چارچوب رایزنی های مستمر میان ایران و سوریه، ولید المعلم و امیر عبداللهیان، روابط دوجانبه میان دو کشور دوست و راههای تقویت آن در تمام زمینه ها و همچنین اوضاع منطقه ای و بین المللی را مورد بحثو تبادل نظر قرار دادند.

بر اساس این گزارش، معلم به تشریح برنامه اصلاحات فراگیر در سوریه برای معاون وزیر خارجه ایران پرداخت، این برنامه قرار است طی زمان مشخصی اجرا شود.

معلم بر عزم سوریه برای گفتگوی ملی برای حل مشکلات کنونی تاکید کرد و همچنین به تشریح حملات وحشیانه گروههای مسلح مورد حمایت طرفهای خارجی به ملت و نهادهای دولتی سوریه پرداخت.

از سوی دیگر، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر حمایت کشورمان از ثبات سوریه و استقلال در تصمیم گیری و اصلاحات جاری تاکید و ابراز اطمینان کرد که رهبری و ملت سوریه می توانند اوضاع کنونی را پشت سر گذارند.

همچنین فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه با معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد که طی آن بر عمق روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید شد.