همزمان با جلسه پارلمان مصر براي بررسي حوادث اخير، يكي از كارمندان اخراجي پارلمان در اعتراض به رد درخواست بازگشتش به کار، دست به خود سوزی زد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از العالم، در این میان " محمد ابراهیم یوسف " وزیر کشور مصر استفاده نیروهای پلیس از گلوله های جنگی را تکذیب کرد، اما کمیته تحقیق تشکیل شده در پارلمان در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که شماری از کشته ها و زخمی ها، هدف گلوله نیروهای پلیس قرار گرفته اند.

محمد ابراهیم گفت: از زمانی که من متصدی پست وزارت کشور شدم، نیروهای این وزارتخانه برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از چیزی جز گاز اشک آور استفاده نکرده اند.



از سوی دیگر شماری از نمایندگان در داخل مجلس دست به اعتصاب و تحسن زدند، که این مساله با استقبال سیاسی از سوی شخصیت های بارز مردمی در مصر مواجه شد.

" زید العلیمی " یکی از نمایندگان متحصن روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نمی توان پذیرفت که مردم در خیابان ها مورد اهانت و تحقیر قرار گیرند، و ما کاری نکنیم.

العلیمی افزود: این تحصن پس از اتخاذ تدابیر قانونی و نظارتی لازم در مجلس الشعب برگزار شد. ما درخواست های متعددی برای سئوال، استیضاح و طرح قانون در مجلس الشعب مطرح کردیم اما وقتی دیدم به هیچ یک از آن ها توجهی نمی شود، تصمیم گرفتیم دست به تصحن بزنیم.

" جیهان فاضل " عضو جبهه ابتکار فنی نیز به شبکه العالم گفت: ما برای حمایت و همراهی با نمایندگان متحصن مجلس الشعب به اینجا آمده ایم، نمایندگانی که در اعتراض به نادیده گرفته شدن خواسته هایشان در مجلس الشعب به ویژه در خصوص سلب اعتماد از شورای نظامی و دولت کنونی دست به تحصن و اعتصاب غذا زده اند.

در این میان و در راستای اخراج شماری از کارمندان و پرسنل مجلس الشعب؛ یکی از کارمندان اخراجی خود را مقابل ساختمان مجلس الشعب به آتش کشید. یکی از کارمندان اخراجی به خبرنگار شبکه العالم گفت: من دو سال است که در مجلس الشعب کار می کنم. در دوره ریاست فتحی سرور بر مجلس الشعب، به دستور سرلشکر محمد درویش ما را از مجلس الشعب اخراج کردند و ما یک سال و دو ماه است که پیگیر وضع خود هستیم اما هنوز نمی دانیم چه سرنوشتی انتظار ما را می کشد، با این حال اکنون مسوولان قصد دارند به بازرسی ها و تحقیقاتی درباره ما اقدام کنند، بی آن که این کار فایده ای برای ما داشته باشد.

به گفته خبرنگار شبكه العالم ، مردم مصر از شركت در انتخابات مجلس شورا كه روز سه شنبه برگزار شد ، سر باز زدند.