به گزارش فارس، چند دقیقه قبل از بیان حکم، آلیسا بوستامانته با پابند و دستبند از جای خود برخاست و رو به خانواده دختر ۹ ساله ای کرد که در اکتبر ۲۰۰۹ به قتلش اعتراف کرده بود.

آلیسا گفت: من واقعاً به شدت و خیلی به خاطر همه چیز متأسفم. اگر می توانستم که جانم رابدهم تا زندگی او بازگردند این کار را می کردم. متاسفم.

مادر الیزابت دختر مقتول که پیش از این قاتل را هیولایی شیطانی خوانده بود در سکوت به سخنان قاتل گوش داده و او را نگاه می کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس قاضی پت جویس بوستامانته را به حداکثر مجازات ممکن برای قتل درجه دو یعنی حبس ابد با احتمال عفو محکوم کرد. وی محکوم به ۳۰ سال حبس متوالی به دلیل اقدامات مجرمانه مسلحانه ناشی از استفاده از چاقو برای بریدن گلوی همسایه است.

خانواده های دو طرف از ابراز نظر در مورد حکم خودداری کردند.

بوستامانته در ابتدا به قتل درجه یک محکوم شده بود اما ماه گذشته نسبت به اتهامی خفیف تر گناهکار شناخته شد تا در زندان بزرگسالان نگهداری نشود.

وی هنگام قتل الیزابت ۱۵ سال سن داشته و چند روز قبل از قتل قبری کوچک را در جنگل حفر کرده بود. در روز قتل وی با استفاده از خواهر کوچکش، الیزابت را با وعده اینکه در جنگل سورپرایزی را برای او دارد بیرون می‌کشد و این سورپرایز مرگ این دختر بود.

آلیسا در شب قتل در دفترچه خاطرات خود نوشته بود که امروز یکی را کشته است. وی نوشته بود: او را با فشردن گردن بیهوش کرده و سپس گلویش را بریدم و با چاقو به او ضربه زدم. هم اکنون مرده است. احساسم عجیب است. خیلی شکفت انگیز بود. هم اکنون کمی عصبی هستم فکر می کنم باید به کلیسا بروم.

وی اگر چه در ابتدا به پلیس دروغ گفت اما سرانجام اعتراف کرد و محل دفن الیزابت را نشان داد.

بر اساس قوانین ایالت میسوری بوستامانته باید ۳۵ سال و ۵ ماه را در زندان بگذراند تا شرایط درخواست عفو را پیدا کند.