افشای نقش شرکت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در سرکوب مخالفان ولیعهد سعودی

روزنامه «هاآرتص» فاش کرد یک شرکت صهیونیستی فعال در توسعه نرم‌افزارهای جاسوسی و هک‌کردن تلفن‌های همراه، سال گذشته درست چند ماه پیش از اقدام محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در پاکسازی و سرکوب مخالفان خود، مذاکراتی با مقامات عربستان انجام داده است.

بنا به گزارش «هاآرتص» شرکت سایبری و جاسوسی «NSO» اسرائیل سال گذشته نرم‌افزارهای پیشرفته جاسوسی به مقامات امنیتی سعودی پیشنهاد دادند که از طریق آنها به راحتی گوشی‌های تلفن همراه مخالفان حکومت عربستان  ردیابی و هک می‌شود.

به نوشته «هاآرتص»، مذاکرات اصلی فروش این نرم‌افزارهای جاسوسی ژوئن  2017 در یکی از هتل‌های شهر وین، پایتخت اتریش، بین نمایندگان عربستان و این شرکت صهیونیستی انجام شد. «عبدالله الملیحی» از مقامات نزدیک به رئیس سازمان اطلاعات عربستان، «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات و «ناصر القحطانی» که خود را معاون رئیس اطلاعات کنونی معرفی می‌کرد از طرف عربستان و دو بازرگان اسرائیلی به عنوان نماینده شرکت (NSO) در این نشست حضور داشتند.

نمایندگان اسرائیلی در این نشست ضمن تشریح چگونگی عملکرد این نرم‌افزار پیشرفته جاسوسی از «ناصر القحطانی» می‌خواهند یک گوشی آیفون جدید را از فروشگاه‌های نزدیک خریداری کند و شماره جدید خود را به آنها بدهد، آنها پس از دریافت شماره با استفاده از این نرم‌افزار جاسوسی به سرعت به گوشی او نفوذ کردند و تمام اطلاعات، تصاویر، و فایلهای آن را هک و ثبت کردند.

این شرکت در سال 2017 نیز یک نرم‌افزار جاسوسی پیشرفته‌ای  به نام «پگاسوس 3» طراحی کرد که بدون اطلاع کاربر به تلفن همراه نفوذ و تمام اطلاعات آن را هک و از او جاسوسی می‌کند.

«هاآرتص» همچنین فاش کرد که نشست وین تنها دیدار و گفتگوی بین دو طرف نبود و همانگونه که اخیراً بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با افتخار اعلام کرد اسرائیل با فروش فناوریها و نرم‌افزارهای جاسوسی به کشورهای حوزه خلیج فارس (برای سرکوب مخالفان خود)، روابط خود با این کشورها را تقویت و عادی‌سازی می‌کند.