پسر مردوخ مدیر " شبکه ۱۰ " استرالیا شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لاخلان مردوخ" بزرگترین پسر روبرت مردوخ امروز جمعه بعنوان مدیر شبکه ۱۰ استرالیا که یک شبکه تجاری است، منصوب شد.

شبکه ۱۰ استرالیا، سومین شبکه بزرگ تجاری استرالیا محسوب می‌شود و شبکه ۷ و ۹ این کشور در مقام‌های اول و دوم قرار دارند و مردوخ جایگزین " برایان لانگ " می‌شود.

لاخلان مردوخ در هیأت مدیران امپراطوری " نیوزکورپوریشن " پدرش نیز فعالیت می‌کند اما نقش فعالی در این شرکت ایفا نمی‌کند.

هفته نامه " نیوز آو د ورلد " که از ۱۶۸ سال پیش تا کنون منتشر می‌شد از حدود ۷ ماه قبل مجبور شد با انتشار آخرین شماره خود به دلیل بر ملا شدن رسوایی‌های شنود غیرقانونی روزنامه نگاران آن، فعالیت خود را متوقف کند.

این نشریه که زیر مجموعه شرکت " نیوز کورپوریشن " متعلق به " روبرت مردوخ " است به دلیل بر ملا شدن شنود غیرقانونی در کانون توجه رسانه‌های انگلیس و جهان قرار گرفت و با تیتر بزرگ " مشتکریم و خدانگهدار " آخرین شماره خود را روی کیوسک مطبوعات به مخاطبان خود ارائه کرد.

شرکت " نیوزکورپوریشن " مردوخ که در حال همکاری با پلیس برای رسیدگی به پرونده شنود غیرقانونی است در تابستان سال گذشته میلادی تعهد داد که روش های غیرقابل قبول جمع آوری های اطلاعات را تکرار نکند.

متعاقب افشای استراق سمع هفته نامه " نیوز آو د ورلد " از پیام های صوتی افراد مشهور، ورزشکاران، سیاستمداران دو تن از افسران ارشد پلیس لندن استعفا دادند.