سارکوزی فرانسه را به شدت تضعیف کرده

به گزارش فارس، "پییر مسکوویسی" از چهرههای مطرح حزب سوسیالیست فرانسه و طرفدار "فرانسوا اولاند" نامزد رقیب "نیکلا سارکوزی" رئیسجمهور فرانسه در گفتوگو با نشریه فرانسوی "ژورنال دو دیمانش" در اظهاراتی در انتقاد از عملکرد منفی سارکوزی در اظهاراتی اعلام کرد: سارکوزی با به بیراهه کشاندن بحث انتخابات ریاست جمهوری، فرانسه را به شدت تضعیف کرده و در حال فرافکنی است.

وی افزود: «خارج کردن فرانسه از بحران مسئله‌ای ضروری است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید رأی‌دهندگان را از آن مطلع کنند.»

مسکوویسی در ادامه خاطرنشان کرد: «برای نیکلا سارکوزی قدرت همه چیز است.»

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دو مرحله برگزار می‌شود که دور نخست آن در روز ۲۲ آوریل آینده(۳ اردیبهشت) و دور دوم ۶ ماه مه(۱۷ اردیبهشت) خواهد بود.



با کاهش روزافزون تمایل مردم برای رأی دادن به سارکوزی در انتخابات آتی فرانسه، شانس وی برای انتصاب مجدد به ریاست جمهوری هر روز بیشتر از روز قبل رنگ می‌بازد.



" نیکلا سارکوزی " روز به روز شانس خود برای کسب آراء مردمی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه را از دست می‌دهد و تمایل فرانسویان برای رأی دادن به وی در انتخابات آتی هر روز کمتر از روز قبل می‌شود.



به عقیده کارشناسان، از آنجا که در تمامی نظرسنجی‌های صورت گرفته در فرانسه تاکنون میزان محبوبیت مردمی سارکوزی پائین و بالعکس میزان نارضایتی مردمی از وی بالا بوده است، بنابراین این موضوع می‌تواند به عنوان فاکتوری مهم در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه تلقی شود و نیکلا سارکوزی را در انتخابات آتی به مخاطره بیندازد.



طبق نظرسنجیهای پیشین صورت گرفته در فرانسه، سارکوزی به عنوان سکاندار کنونی کاخ الیزه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شکست خواهد خورد.