به گزارش مهر، یک منبع امنیتی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت: "نبیل رجب" فعال حقوق بشری و رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در منامه بازداشت شده و به مرکز امنیتی منامه منتقل شده است.

وی ادعا کرد رئیس مرکز حقوق بشر بحرین بر خلاف قوانین عمل کرده و به همین علت بازداشت شده است. خاطر نشان می شود نبیل رجب در سالروز انقلاب بحرین از مردم خواسته بود با پای پیاده و یا سوار بر خودروهایشان به سوی میدان اللؤلؤ حرکت کنند.

سرکوب خونین مردم و بازداشت دهها نفر

از سوی دیگر، پایگاه خبری مرات البحرین از زخمی شدن ۱۲۰ نفر از مردم بحرین در سرکوب روزهای اخیر از سوی رژیم آل خلیفه خبر می دهند.

براین اساس بیشتر این افراد از قسمت سر مورد حمله نیروهای امنیتی بحرینی و سعودی قرار گرفته و مجروح شده اند. همچنین در جریان برگزاری تظاهرات سالگرد انقلاب بحرین دهها تن دیگر بازداشت شده اند که از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

تظاهرات در نقاط مختلف ادامه دارد

در تحولی دیگر، پایگاه خبری العالم اعلام کرد با وجود سرکوب شدید انقلاب مردم بحرین تظاهرات مردمی روز گذشته نیز در نقاط مختلف این کشور برگزار شد.

همچنین جمعیتهای حقوق بشر و سیاسی بار دیگر سیاستهای وحشیانه رژیم آل خلیفه در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردمی را محکوم کردند.

کاهش حامیان آل خلیفه به ۳ هزار نفر

از سوی دیگر، شبکه بی بی سی در گزارشی اعلام کرد برخلاف ادعای برگزارکنندگان تجمع حمایت نظام بحرین در نزدیکی مسجد الفاتح منامه که تعداد شرکت کنندگان را بیش از ۱۰۰ هزار نفر عنوان می کردند، تعداد حاضران در این تجمع از سه هزار نفر هم فراتر نرفته است.

خبرنگار بی بی سی که در این تجمع حضور داشت با اشاره به حضور این تعداد در حمایت از نظام بحرین تاکید کرد: آنها پرچمهای بحرین و عربستان را به دست داشتند و سخنرانیهای آتشین در حمایت ملک حمد و حکومتش انجام دادند.

به گزارش العالم در ماههای اخیر رژیم آل خلیفه از کارگران آسیایی برای برگزاری تجمعات حمایت از خودش روی آورده چون شهروندان بحرینی که در این تجمعات شرکت می کنند بسیار کم هستند.

اوج نفرت از رژیم با گذشت یک سال از انقلاب

در همین حال " عبدالاله الماحوزی " فعال سیاسی بحرینی در بیانیه ای تاکید کرد: اکثریت مردم بحرین اعتمادشان به رژیم حاکم، خاندان حکومتی، مواضع، اظهارات و طرحهایشان را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: یکی از نتایج انقلاب ۱۴ فوریه این بود که بعد از گذشت یک سال با مشاهده دروغها، سرکوب مردم، کشتار آنان و به زندان افکندن جوانان قشر بزرگی از مردم بحرین به این واقعیت یقین پیدا کردند که هرگز نمی توان به رژیم ال خلیفه ذره ای اعتماد داشت.