به گزارش افکار نیوز به نقل از روز نامه رسالت،به نوشته پايگاه خبري`ميدل ايست آنلاين` روزنامه `الرياض` به طور ويژه به حق رژيم صهيونيستي در حفظ زرادخانه هسته اي خود اذعان كرده است.

` یوسف الکویلیت ` معاون سردبیر روزنامه الریاض در یادداشتی نوشت: اسرائیل تحمل جنگ های طولانی با اعراب را ندارد و باید یک نیروی بازدارنده برای ایجاد رعب و وحشت و جلوگیری ازهرگونه ماجراجویی نظامی در اختیار داشته باشد.

به نوشته میدل ایست آنلاین، توجیه کردن زرادخانه سلاح های هسته ای دشمن صهیونیستی که به گفته برخی نتوانست درجنگ ۱۹۷۳ مانع مصر و اعراب شود و مسلمانان را از مبارزه باز نداشته و واکنش های شدیدی به دنبال داشته است خوانندگان روزنامه را بر ضرورت به دست آوردن سلاح هسته ای، توسط کشورهای عرب خلیج فارس، حتی به‌صورت خریداری شده ترغیب کرده است.

روزنامه تایمز به نقل از یک مقام ارشد عربستانی که نامش فاش نشد، نوشت: عربستان اخیرا اعلام کرده که ریاض در صورت ضرورت طی چند هفته سلاح هسته ای خریداری می کند و تهیه کلاهک هسته ای وهمزمان غنی سازی اورانیوم تا سطح ساخت سلاح هسته ای را در دستور کار خود قرار می دهد.

تایمزمعتقد است که پاکستان ممکن است اولین انتخاب عربستان سعودی در جستجوی سلاح هسته ای باشد. این روزنامه گفت: دولت عربستان سعودی در نشست های ویژه پذیرفته است که فرصتی برای دست کشیدن اسرائیل اززرادخانه هسته ای خود نیست اما ریاض مصمم است با دیگر کشورها در صورت تبدیل شدن به یک کشور هسته ای رقابت کند.


پيش ازاين شاهزاده `تركي الفيصل`رئيس سابق استخبارات عربستان كه سفير اين كشور در لندن و واشنگتن هم بوده است تاكيد كرد كه كشورهاي خليج فارس بايد همه گزينه هاي موجود از جمله در اختيار داشتن سلاح هاي كشتار جمعي را در نظر بگيرند.