به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، پایگاه خبری "بوستون" در گزارشی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت سوخت در آمریکا نوشت: قیمت بنزین با افزایش بیش از ۲۵ سنتی از اول ژانویه تاکنون به گالونی ۳.۵۳ دلار رسیده است و کارشناسان پیش بینی می کنند که احتمال افزایش قیمت به گالونی ۴.۲۵ دلار در اواخر آوریل وجود دارد.

این پایگاه خبری آمریکایی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت بنزین در پی افزایش قیمت نفت می نویسد: هم اکنون نفت برنت دریای شمال با ۱۱ درصد افزایش به بشکه ای ۱۱۹ دلار رسیده و دلیل این افزایش قیمت تلاش غرب برای تحریم نفتی ایران و تقاضا برای واردات انرژی از کشورهای در حال توسعه است.

همچنین نفت " وست تگزاس اینترمیدیت " که به عنوان شاخص برای قیت گذاری نفت در بازارهای جهانی استفاده می شود، با ۴ درصد افزایش به بشکه ای ۱۰۳ دلار دلار رسیده که این ۱۹ درصد بیش از قیمت نفت در سال گذشته است.



همچنین افزایش قیمت بنزین می تواند به مصرف کننده ضربه زده و باعثبدتر شدن اوضاع اقتصادی در آمریکا شود. از سوی دیگر قیمت بنزین یکی از موضوعات مهم نامزدهای انتخاباتی سال ۲۰۱۲ است و نامزدها با دادن شعارهایی در این زمینه در تلاش برای پیشی گرفتن از دیگر رقبای خود هستند.

بر این اساس میانگین قیمت بنزین در ماه فوریه گالونی ۳.۴۹ دلار بود، این درحالیست که قیمت بنزین در فوریه گذشته ۳.۱۷ بود. همچنین قیمت بنزین در سال ۲۰۰۷ یعنی پیش از رکود اقتصادی میانگین قیمت بنزین گالونی ۲.۲۵ دلار بود که این رقم نشان می دهد شاهد افزایش چشمگیر میان سوخت در آمریکا هستیم.

همچنین در پی انتشار گزارشهایی در زمینه احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران در بهار آتی قیمت نفت در معاملات روز جمعه ۱۴ بهمن ماه به ۱۱۲ دلار و ۳۴ سنت رسید و کارشناسان مالی بر این باورند که ماجراجویی علیه ایران و احتمال بروز مشکل در انتقال نفت خلیج فارس می تواند قیمت این محصول را تا ۲۰۰ دلار افزایش دهد.

در همین حال " لئون پانتا " وزیردفاع آمریکا اخیرا نسبت به حمله اسرائیل به ایران در ماه آوریل ابراز نگرانی کرده است.