به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر پایگاه العوامیه، "علامه المحفوظ" دبیرکل جمعیت العمل الاسلامی بحرین در سخنانی در برابر دادگاه استیناف بحرین گفت : به مدت ۴۵ روز در یک سلول انفرادی در زیر زمین در معرض شدیدترین شکنجه ها و توهینها قرار گرفتم.

وی افزود: در روزهای اول دوباره روانه بیمارستان شدم نه برای اینکه مداوا شوم، بلکه برای بیان میزان توان تحمل شکنجه ای که تا بیمارستان هم ادامه داشت.

علامه محفوظ گفت: در کشوری که خود را اسلامی می داند رهبران دینی و سیاسی و جوانان از حداقل و ساده ترین حقوق خود محروم هستند، اما همگان بدانند که این جنایات مخفی نمی ماند.

همچنین " عبد العظیم المهتدی " از بازداشت شدگان عضو جمعیت العمل الاسلامی گفت: من کتابهای زیادی درباره صلح تالیف کرده ام اما صلحی در کشور وجود ندارد.

" جاسم الدمستانی " دیگر عضو جمعیت العمل الاسلامی بحرین اظهار داشت: در مدت یازده ماه بازداشت در معرض شدیدترین شکنجه ها قرار گرفتم و آثار آن بر روی بدنم باقی است.

" شیخ یاسر الصالح " نیز بیان کرد: همسرم را بازداشت کردند تا من خودم را تحویل دهم آنها پد و مادر همسرم و دختر سه ساله ام کوثر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این عضو جمعیت العمل الاسلامی بحرین اظهار داشت: از شدت شکنجه دچار خونریزی شدم و فشار خونم به پایین حد خود رسید و چندین بار به اغما فرو رفتم.

" شیخ ادریس العکری " نیز گفت: اولین سئوالی که از من پرسیدند این بود مرجع دینی ات کیست؟ این نشان داد که موضوع طایفه ای است.

این عضو جمعیت العمل الاسلامی بحرین در اظهاراتی تکان دهنده خاطر نشان کرد: از روزی که بازداشت شدم به غیر از دو روز پیش از ماه رمضان در تمام مدت تحت شکنجه واقع شده ام.

شایان ذکر است که نیروهای آل خلیفه بسیاری از شخصیتهای دینی بحرین از جمله علامه محفوظ دبیر کل جمعیت العمل الاسلامی و بسیاری دیگر از شخصیتها دینی را بازداشت کرده اند. رژیم آل خلیفه به شکنجه شدید بازداشت شدگان پرداخته است. این در حالی است که رژیم بحرین برای سرکوب تظاهرات بر حق مردم بحرین از گازهای سمی و تجهیزات ممنوعه استفاده می کند و غربی ها به ویژه آمریکا در حالی که به فتنه افکنی در سوریه مشغول هستند توجهی به خواسته های بر حق مردم بحرین ندارند.