به گزارش افکار نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، هشام الصباغ سه شنبه در گفت گو با شبکه خبری العالم تاکید کرد که استفاده نیروهای رژیم بحرین از گازهای سمی امروز باعث شهادت یک شهروند زن متعلق به یکی از کشورهای آسیایی در بحرین شد.

یک زن بحرینی نیز روز ۱۲ بهمن در منطقه " النعیم " در پایتخت بحرین بر اثر استنشاق گازهای سمی به شهادت رسید. تا کنون موارد متعددی از جنایت رژیم آل خلیفه بر اثر استفاده از گاز های اشک آور به وقوع پیوسته است.

عزم مردم بحرین برای بازگشت به میدان لولوه

الصباغ اظهار داشت: مردم انقلابی بحرین عزمی جدی برای پی گیری مطالبات قانونی خود دارند به طوری که شرکت در تظاهرات از جوانان و انقلابیون به خانواده ها سرایت کرده است و آنان می خواهند همانند شروع انقلاب در یک سال پیش، به میدان لؤلؤه باز گردند.

وی افزود: این خانواده ها می خواهند با به چالش طلبیدن تانکها و خودروهای زرهی که رژیم بحرین به همراه کارشناسان امنیتی آمریکایی و انگلیسی وارد کشور کرده است، پیاده به این میدان بروند.

عضو برجسته جمعیت عمل اسلامی بحرین گفت: صحنه بحرین شاهد گفت وگوی تحمیلی و سرکوب امنیتی است. رژیم حاکم خواستار ورود مخالفان به گفت وگو با استفاده از زور و جبر و بکارگیری تانکها، خودروهای زرهی و تونل های امنیتی است.

استفاده روشمند از شکنجه برای اعتراف، دربحرین

الصباغ افزود: دیروز هنگامی که به جلسه دادگاه ۲۰ تن از متهمان جمعیت عمل اسلامی رفتیم قاضی دادگاه یک سال پس از بازداشت متهمان، دستور داد آنان به پزشکی قانونی ارجاع داده شوند. این نشان می دهد همه محاکمات گذشته محاکمه های غیر عادلانه نظامی و همه اقدامات انجام شده نادرست بوده است لذا این ۲۰ تن باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

وی توضیح داد: این روش همان روش رژیم بحرین در ۳۰ یا ۴۰ سال پیش برای گرفتن اعترافات در زیر شکنجه روشمند و بی رحمانه است. این در حالی است که بحرین بسیاری از معاهده های بین المللی ضد شکنجه و نقض های داخل زندان را امضا کرده اما از پیگرد قضایی بین المللی در امان است چون که از حمایت بین المللی آمریکایی ها برخوردار است.

این فعال بحرینی افزود: حتی سازمان ملل نقش کامل خود را برای احقاق حقوق ملت بحرین و بازخواست عاملان نقض حقوق بشر ایفا نکرده است.

وی افزود: بازداشت شدگان، دیروز اسامی بسیاری از افسران و مسوولان و حتی افرادی از خاندان حاکم را که مرتکب نقض حقوق بشر و شکنجه زندانیان شده اند، مطرح کردند اما این افراد همچنان از پیگرد در امان هستند.