هشدار موشکی پوتین به ترکیه

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، "ولادیمیر پوتین"، نخست وزیر روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در کشورش و در چارچوب برنامههای انتخاباتی خود با انتقاد شدید از سپر موشکی آمریکا و ناتو که بخشی از آن در خاک ترکیه مستقر شده، تاکید کرد که طی ده سال آتی روسیه ۷۷۰ میلیارد دلار صرف نیروهای مسلح این کشور و بهسازی سلاحها و تجهیزات ارتش میکند.

پوتین با انتشار مقاله‌ای مفصل در روزنامه روسیسکایا که همزمان با بازدید وی از تاسیسات تولید هواپیماهای جنگنده در شرق روسیه منتشر شد، گفت که برای حفظ روسیه از قدرت‌های خارجی که در تلاش برای ایجاد درگیری در اطراف مرزهای روسیه هستند، باید ارتشی قوی داشته باشند.

وی در این مقاله تاکید کرد که تصمیم مدرن‌سازی نیروهای مسلح روسیه را صرفا برای مقابله با تهدیدات خارجی اتخاذ کرده و در همین راستا با اشاره به استقرار سیستم راداری سپر موشکی آمریکا و ناتو در خاک ترکیه گفت که روسیه باید در برابر این سیستم تدابیر لازم را اتخاذ کرده و سیستم‌های دفاع هوایی و فضایی خود را در کنار سلاح‌های استراتژیک هسته‌ای این کشور توسعه دهد.

پوتین در بخش دیگری از این مقاله به مردم روسیه قول داد علاوه بر این مسئله، تعداد هواپیماهای جنگی روسیه را ششصد فروند و زیردریایی‌های استراتژیک را نیز ۲۸ عدد افزایش دهد.

کارشناسان مسائل منطقه اظهارات نخست وزیر روسیه در زمینه سپر موشکی ناتو و تصمیم مسکو برای اقدام متقابل را هشداری به ترکیه و زهرچشم گرفتن از آنکارا ارزیابی کردند.