به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا پس از آنكه شان استون، پسر فيلمساز سرشناس آمريكايي هفتهي گذشته در اصفهان به دين مبين اسلام مشرف شد و نام علي رابراي خود انتخاب كرد، برنامهي تلويزيوني پربينندهي بيل اوريلي (O'Reilly Factor) در بازگشت او به آمريكا، وي را به عنوان مهمان به برنامهي دوشنبه شب خود دعوت كرد.

در این گفت‌وگوی تلویزیونی که بیش از چهار دقیقه به طول انجامید و با موضع‌گیری خاص مجری آن همراه بود، پس از پرسش قابل پیش‌بینی درباره‌ی مسلمان شدن شان استون، سوالاتی درباره‌ی سیاست‌های ایران از او پرسیده شد که البته وی چندان با موضوعات این پرسش‌ها بیگانه نبود.

پس از آنکه «شان علی استون» اظهار کرد با محمود احمدی‌نژاد و دیگر مقامات دولت ایران دیدار کرده است، مجری برنامه خطاب به او گفت، ارتباط شما با ایران با توجه به اینکه رابطه‌ی خوبی با دولت آمریکا ندارد، جالب است.

«شان استون» در واکنش به این اظهارات لبخند زد و گفت: «هروقت چنین گفت‌وگوهایی داشته‌ام در بیان صحبت‌هایم بسیار شفاف بوده‌ام. درواقع باید بگویم که اتفاقا حضور من در ایران برای ایجاد تصویری از آمریکا مفید بوده است».

مجری برنامه به شان استون گفت: «البته به شما به عنوان فردی می‌توان نگاه کرد که مورد استفاده قرار گرفته‌ است. چون از خانواده‌ای می‌آیید که بسیار سرشناس بوده است.»

استون در پاسخ به این اظهارات مغرضانه هم گفت: «شاید این‌گونه تصور شود، اما باید بگویم در اینجا درباره‌ی محمود احمدی‌نژاد سوء ‌برداشت شده است.»

«اورلی» در این هنگام صحبت‌های شان استون را قطع کرد و گفت: «یکی از موضوعات جنجالی که رئیس‌جمهوری ایران درباره‌ی آن صحبت کرده، درباره هولوکاست بوده است. این درحالی‌ست که پدر خود شما یهودی است و چنین اظهارات و ارزیابی‌هایتان جنون‌آمیز به نظر می‌آید.»

شان علی استون در واکنش به گفته‌های مجری آمریکایی گفت: «برداشت اشتباهی از صحبت‌های رییس‌ جمهوری ایران شده است. منظور اصلی او این است که این موضوع به سیاست‌های فعلی غرب ربط و همخوانی ندارد.»

وی افزود: «چرا ماجرای هولوکاست باید در سیاست‌های دولت اسرائیل در مواجهه با فلسطینیان و همچنین منطقه‌ی خاورمیانه تاثیر بگذارد؟ این مساله‌ای است که احمدی‌نژاد همیشه در موضوع هولوکاست تاکید کرده است.»

«شان علی استون» همچنین در پاسخ به پرسش مجری آمریکایی که از او پرسید آیا با برنامه‌های هسته‌یی ایران موافق هستید‌، گفت: «بله موافقم. چون ایران یک کشور جمهوری است و مثل کشور خود ما احزاب مختلفی در آن فعال هستند».

استون و مجري برنامه در پايان نيز در زمينه امكان نقشآفريني جيمي كارتر، رييسجمهوري اسبق ايالات متحده در مناقشات خاورميانه، بحثي داشتند.