ردپای حمله کنندگان به خودروی دیپلماتیک

به گزارش افکار نیوز به نقل از ایرنا؛ این خبرگزاری روز چهارشنبه در گزارشی ادامه داد: منابع رده بالای اطلاعاتی و دیپلماتیك اعلام كرده اند كه دو تماس از یك تلفن ماهواره ای از بازار كوكس (Cox) بنگلادش با تلفن همراهی در دهلی نو برقرار شده است.

به گفته این منابع، تماس ها در روز انفجار و یک هفته زودتر با تلفن همراه مذکور در دهلی نو انجام گرفته است و این تلفن ها پس از حمله به خودروی سفارت اسراییل به سرعت خاموش شدند.

این منابع خبری همچنین آشکار کردند که تلفن ماهواره ای متعلق به گروه بنگلادشی حرکت الجهاد اسلامی(HuJI) بوده است.

گفته می شود که این تلفن ماهواره ای ازسوی آژانس های اطلاعاتی هند به مدت طولانی قبل از انفجار بمب آهن ربایی در دهلی نو مورد پیگرد قرار گرفته است.

منابع خبری فاش کردند که تلفن برای هماهنگی مجریان این ترور در هند با لشکرطیبه بنگلادش(HuJI) و مجاهدین هند به کار رفته است.

منابع خبری مذکور اظهار داشته اند: تحقیقاتی درباره اینکه مجریان لشکرطیبه بنگلادش چطور این ترور محلی را به گونه ای انجام داده است که اسراییل ایران را متهم کند درحال انجام است.

خبرگزاری هندی نوشت: منابع اطلاعاتی گفته اند به یافته هایی رسیده اند که نشان می دهد آژانس جاسوسی پاکستان یا همان سازمان اطلاعات ارتش پاکستان(ISI)، جبهه ضد هند خود را این بار در بنگلادش تشکیل داده است.

حمله به خودروی دیپلماتیک سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو روز ۱۳ فوریه صورت گرفت و در جریان آن چهار نفر از جمله یک دیپلمات هندی مجروح شدند.