به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، یک شبکه عربستانی که از آغاز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در سال ۲۰۱۱ تا کنون همواره درباره حوادث این کشور و سرکوب گسترده مردم سکوت کرده است؛ برای واژگون جلوه دادن رویدادها و حوادث خونبار این کشور، مردم معترض را به حمله به نیروهای پلیس متهم کرد.



مجری شبکه " العربیه " همسو با ادعاهای رژیم آل خلیفه، برای شورشی جلوه دادن مردم انقلابی این کشور، تأکید کرد: " وزارت کشور بحرین از دستگیری ۶ شهروند به اتهام حمله به منزل یکی از افسران پلیس بوسیله بمبهای بنزینی خبر داد ".

این شبکه در ادامه برای مرتبط دانستن این حوادثبا ایران، به نقل از خبرنگار خود مدعی شد: " شماری از تظاهرکنندگان در منطقه الدیر از سلاح گرم استفاده می کنند ".

در ادامه " محمد العرب " خبرنگار العربیه، اظهار داشت: " ویدیوی منتشر شده در یوتیوب بیانگر استفاده شماری از تظاهرکنندگان از سلاح گرم است ".

العرب داخل استودیوی شبکه العربیه، درحالیکه اشاره ای به منبع اطلاعات خود نمی کند، به مجری گفت: " پوکه های برجا مانده بیانگر آن است که این گلوله ها ۸ میلیمتری بوده، و روی آن عبارت " ساخت ایران " حک شده است ".

خبرنگار العربیه در ادامه این سناریوی ضعیف و ناشیانه خود، پوکه را نوعی سلاح دانسته و مدعی می شود که این سلاح در ایران ساخته می شود و مخصوص ترور است!.

خبرنگار العربیه که مشخص نیست در این ویدیوی تاریک و مبهم چگونه سلاح ساخت ایران را از فاصله ای بسیار دور تشخیص داده؛ با معرفی شخصی به نام " حسام سویلم " تحت عنوان کارشناس نظامی، به نقل از او مدعی می شود که این " سلاح "!! در " استان " اراک ساخته می شود و حماس و حزب الله نیز آن را در اختیار دارند و استفاده از این سلاح، بسیار آسان است!!.



در ویدیوی ساختگی منتشر شده، که شبانه از فاصله بسیار دور فیلم برداری شده، یک نفر از تظاهرکنندگان، که فقط به صورت سایه دیده می شود، به سوی نقطه ای نامعلوم تیراندازی می کند.. با این حال تیرهای شلیک شده از سلاح ادعایی این فرد اصلا هیچ مسیری را طی نمی کند، این درحالی است که در تیراندازی های شبانه، مسیر گلوله ها هنگام شلیک کاملا مشخص است.



این ادعا درحالی مطرح می شود که از آغاز انقلاب ۱۴ فوریه، بحرینی‌ها هیچگاه به اقدامات خشونت آمیز دست نزده اند، و در برابر اقدامات سرکوبگرانه نیروهای رژیم آل خلیفه با پشتیبانی نیروهای سعودی، همچنان بر مسالمت آمیز بودن انقلابشان تأکید دارند.

" محمود شریف بسیونی " رییس کمیته حقیقت یاب چند ماه قبل در گزارشی با تأکید بر مسالمت آمیز بودن تحرکات مردم این کشور، نیروهای رژیم آل خلیفه را به سرکوب گسترده مردم، بازداشت و شکنجه فعالان، و تحت فشار قرار دادن بحرینی ها با اخراج آنان از کار متهم کرد.

بسیونی همچنین در گزارش خود تأکید کرد که در تحقیقات خود به هیچ مدرکی در ارتباط با ادعای دخالت ایران در انقلاب بحرین دست نیافته است