به گزارش افکار نیوز به روایت مهر به نقل از روزنامه المصری الیوم، " ابومازن " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اعراب و مسلمانان باید برای نجات بیت المقدس همگام شوند.

وی افزود: زمین هایی در بیت المقدس وجود دارد که می توان آن را آباد کرد، خانه هایی هست که می توان آنها را خرید، ۳۰۰ هزار نفر در این شهر منزل دارند، اما کاری نمی یابند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بیان کرد: اعراب به سرزمین های فلسطینی بیایند این مفهومش عادی سازی روابط با اسرائیل نیست، بلکه نوعی حمایت معنوی از ماست.

ابومازن گفت: ما متاسفیم که فتواهایی درباره منع بازدید از سرزمین های فلسطینی صادر می شود شما با این کار ما و بیت المقدس را در انزوای بیشتر قرار می دهید.

وی درباره مخالفتهای اعضای حماس با توافق صورت گرفته میان وی و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: من با کسی توافق کردم که قادر به امضای توافقنامه بوده و مشروعیت داشته است و با دیگران کاری ندارم.

رئیس تشکیلات خودگردان درباره موانع برگزاری انتخابات دولت آینده فلسطین گفت: اسرائیل باید اجازه برگزاری انتخابات در بیت المقدس را بدهد و ما بدون اجازه اسرائیل نمی توانیم در این شهر انتخابات برگزار کنیم.

ابومازن بیان کرد: اگر حماس در انتخابات برنده شود من حکومت را به آن می سپارم همانگونه که قبل از آن نیز این کار را کردم.

وی با اذعان به شکست مذاکرات سازش گفت: مذاکرات به بن بست رسیده است و تلاشهای کمیته چهارجانبه بین المللی و برادران اردنی نیز ره به جابی نبرد.

از سوی برکات الفرا سفیر فلسطین در مصر بیان کرد: ابومازن برای دیداری سه روزه در راس هیئتی وارد قاهره شده است تا در نشست فردای سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) شرکت کند.

خبر دیگر اینکه دفتر سیاسی حماس با صدور بیانیه ای از پایان اختلافات میان حماس درباره توافقنامه دوحه و پذیرش آن از سوی همه اعضا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: مسلمانان و مسیحیان باید برای حمایت قدس از خطر یهودی سازی متحد شوند.

دفتر سیاسی حماس همچنین تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری، بازداشت نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین و یورش به دفاتر آنها را محکوم کرد.