به گزارش افکارنیوز، در خیابان آکسفورد لندن، نوع تازهای از تبلیغات در حال آزمایش است. در این تبلیغ تعاملی، یک دوربین وضوح بالا، رهگذاران کنار خیابان را میبیند و متناسب با جنسیت آنها برایشان آگهی پخش میکند.

سیستمی تشخیص چهره این آگهی، در ۹۰ درصد موارد، درست عمل می‌کند و می‌تواند تشخیص بدهد که با رهگذر مرد یا زن سر و کار دارد.



این تبلیغ که هزینه آن ۳۰ هزار پوند است، توسط یک سازمان غیرانتفاعی مدافع حقوق کودکان در کشورهای جهان سوم، ترتیب داده شده است. به رهگذران زن یک آگهی ویدئویی ۴۰ ثانیه‌ای با عنوان «به خاطر اینکه یک دختر هستم» نشان داده می‌شود که مردم را تشویق به یاری‌رسانی برای آموزش درست دختران کشورهای در حال توسعه می‌کند. اما به رهگذران مرد، این آگهی به صورت کامل نشان داده نمی‌شود و آنها به وب‌سایت این سازمان راهنمایی می‌شوند. هدف از این تفاوت در نمایش آگهی این است که به نوعی به مردها نشان داده شود که وقتی حقوق اولیه از کسی سلب شود، چه حس و حالی ایجاد می‌کند.

این آگهی دو هفته به نمایش درخواهد آمد و امید میرود که ۲۵۰ هزار دلار از این طریق برای مقاصد بشردوستانه کمک جمعآوری شود.