به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی بر پايه تازهترين آماري که روز پنجشنبه (۱۱ اسفند، ۱ مارس) منتشر شد، بيش از ۱۶ ميليون و ۹۰۰ هزار مرد و زن اروپايي در ماه ژانويه ۲۰۱۲ بيکار بودند.

این در حالی است که نرخ بیکاری در ماه ژانویه ۲۰۱۲ به ۱.۴ درصد افزایش یافت که با مدت مشابه آن در سال ۲۰۱۱ قابل مقایسه است.

در همین حال، نرخ بیکار در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز در ژانویه ۲۰۱۲ به ۱۰.۱ درصد رسید، حال آن که نرخ بیکاری در این منطقه در ژانویه سال گذشته ۹.۵ درصد بود.

همچنین، گزارش اخیر گویای آن است که بیش از ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم اتحادیه اروپا در ژانویه سال جاری بیکار بودند که این آمار افزایش ۱۹۱ هزار نفری جمعیت بیکاران این اتحادیه از ماه دسامبر تا زمان مورد نظر را نشان می‌دهد. از ژانویه سال ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۲ یک ملیون و ۴۰۰ هزار نفر به جمعین بیکاران اتحادیه اروپا افزوده شد.

اسپانیا با ۲۳.۳ درصد بیشترین شاهد بالاترین نرخ بیکار در ژانویه ۲۰۱۲ بود و یونان نیز با ۱۹.۹ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفت.

اتريش نيز با ۴ درصد پايينترين نرخ بيکاري را داشت و کشورهاي هلند و لوکزامبورگ به ترتيب با ۵ و ۵.۱ درصد نرخ بيکاري جايگاه بالاتر را به خود اختصاص دادند.