شانس پوتین برای ریاست جمهوری چقدر است؟

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، این خبرگزاری نوشت: رایدهندگان در بزرگترین کشور جهان که در میان ۹ منطقه زمانی مختلف پراکندهاند، در انتخاباتی شرکت میکنند که در آن از پیروزی ولادیمیر پوتین ۵۹ ساله گریزی نیست.

خبرگزاری فرانسه اذعان کرد که برتری ۶۰ درصدی پوتین در شرایطی به دست می‌آید که وی اخیرا مورد اعتراض واقع شده است. گنادی زیوگانف، دبیر کل حزب کمونیست روسیه در این انتخابات به عنوان نزدیک‌ترین رقیب پوتین، تنها ۱۵ درصد از آرای نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص داده است.

بنابراین گزارش، روس‌ها از ابتدای صبح حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته‌اند تا آنجا که در استان شرقی " چوکوتکا " ظرف ۴ ساعت اول رای‌گیری، ۴۸ درصد مسارکت در انتخابات ثبت شده و به نظر می‌رسد این الگو در تمام روسیه جریان داشته باشد.

پس از انتخابات دوما در ماه دسامبر، ولادیمیر پوتین و حزب روسیه متحد وی به عنوان پیروز در این انتخابات هدف اعتراضاتی قرار گرفتند که پس از فروپاشی اتحاد شوروی بی‌سابقه بود. مقامات روس نیز غرب را به تحریک اعتراضات متهم کردند.

۹۰ هزار حوزه رایگیری با دوربین در انتخابات ریاستجمهوری روسیه کنترل خواهند شد. تمام برآوردها نشان از آن دارد که پوتین پیروز بلا قید و شرط این انتخابات است.