به گزارش افکارنیوزبه نقل ازالعالم ، ناظران معتقدند تشديد اقدامات پادشاه عربستان عليه اين هيأت واکنشي به حمايت اين هيأت از شخصيت هاي ديني است که برگزاري جشنواره جنادريه را محکوم کردند.

هر چند این اختلافات بین جریان ملک عبدالله از یکسو و شخصیت های دینی و هیأت امر به معروف از سوی دیگر محدود می شود اما مسائل پشت پرده که اخیرا فاش شده است، تردیدها را درباره وجود اختلافات عمیق تر بین محافل حکومتی و محافل دینی حاکم بر کشور افزایش داده است.

همچنین محافل سیاسی عربستان بر این باورند جریان طرفدار پادشاه این کشور با اصرار به برگزاری جشنواره جنادریه و تبدیل جده به کانون لهو و لعب قصد دارند توجه بخشی از جامعه این کشور را از مشکلات سیاسی کشور و خواسته های مربوط به ایجاد اصلاحات که در این کشور در حال افزایش است؛ منحرف کنند.

روزنامه الریاض عربستان در مقاله ای نوشت: درخواست های جلوگیری از برگزاری جشنواره جنادریه باید در نطفه خفه شود.

ناظران بر این باورند تشدید حملات رسانه های طرفدار پادشاه عربستان علیه شخصیت های دینی و هیأت امر به معروف با هدف کشاندن اوضاع به مرحله هرج و مرج و شکستن ابهت این شخصیت ها و هیأت صورت می گیرد.

هر چند سخنان شخصیت های دینی درباره تبدیل جده به کانون فساد برای شاهزاده های سعودی و حیف و میل اموال به گوش مسئولان این کشور رسیده است اما خاندان آل سعود جشنواره جنادریه را خط قرمزی می داند که هر قدر هم تخلفاتی اخلاقی در آن اتفاق بیافتد نباید آن را زیر پا گذاشت.

جشنواره جنادريه بزرگترين مناسبت فرهنگي در سعودي به شمار مي آيد.