به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان، موسسه تحقیقاتی ای ای ای آمریکا در گزارشی اعلام کرد میانگین قیمت بنزین در بازار آمریکا روز شنبه افزایش یافت و قیمت هر گالن بنزین به بیش از ۳.۷۶ دلار رسیده است. میانگین قیمت هر گالن بنزین در آمریکا بیش از ۱.۶ سنت افزایش داشته است .

این برای بیست و پنجمین روز متوالی است که قیمت بنزین در آمریکا با افزایش روبرو شده است. بر اساس این گزارش قیمت هر گالن بنزین در آمریکا در مدت مشابه ماه قبل به ۳.۴۶ دلار رسیده بود. قیمت بنزین در آمریکا هنوز ۳۵.۷ سنت یا نه درصد کمتر از رکورد ۴.۱۱۴ دلاری جولای ۲۰۰۸ است.

این گزارش حاکی است قیمت بنزین در ایالتهای کالیفرنیا آلاسکا و هاوایی به بیش از چهار دلار رسیده است. قیمت هر گالن بنزین در ایالت هاوایی به بیش از ۴.۳۷ دلار رسیده است که این بالاترین قیمت بنزین در بین ایالتهای آمریکا به شمار می رود. ویومینگ نیز با ۳.۲۰ دلار پایین ترین قیمت بنزین را در آمریکا در اختیار داشته است.

ادامه نگرانیها نسبت به افزایش تنش بین ایران و غرب تاثیر زیادی در افزایش قیمت جهانی نفت داشته است به طوری که قیمت نفت در یک ماه گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است. کارشناسان اقتصادی به شدت نگران ادامه روند صعودی قیمت بنزین در آمریکا و تاثیر منفی آن بر رشد و رونق اقتصادی این کشور هستند.

میت رومنی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد شدید از سیاستهای انرژی باراک اوباما تاکید کرد اوباما باید به خاطر اتخاذ سیاستهای اشتباه انرژی و کاهش تولید داخلی نفت خود را دار بزند.

وی خواستار استفاده و بهره برداری هر چه سریعتر از منابع نفتی آمزیکا و کاهش وابستگی این کشور به واردات انرژی شده است .