به گزارش فارس به نقل از یمن پرس، سازمان حقوق بشری هود در بیانیه ای فاش کرد که صدها بازداشتی یمنی در زندان های مخفیانه نیروهای امنیتی و نظامی این کشور بازداشت هستند.

این سازمان در بیانیه خود از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور خواست تا کمیته ویژه ای را متشکل از قضات و افراد نظامی و اعضایی از وزارت کشور و حقوق بشر و سازمان های مدنی تشکیل دهد تا برای آزادی این بازداشت شده ها و جبران خسارت های آنها و بستن زندان های مخفیانه و همچنین تحویل دادن مسئولان احداثاین زندان ها به دادگاه وارد عمل شوند.

این بیانه تاکید می کند که صدها نفر از شهروندان یمنی در حالی که هیچ گناهی مرتکب نشده اند، در این زندان های زیر زمینی تحت اشراف نیروهای امنیت مرکزی و سیاسی و امنیت ملی اسیر هستند.

این سازمان تاکید کرد که پیشتر نام ۱۹۰ نفر از بازداشتی هایی که سرنوشت آنها همچنان نامشخص است را به دفتر ریاست جمهوری داده است، صدها نفر از افراد نیز وجود دارند که این سازما موفق به پیدا کردن نام آنها یا شمارش آنها نشده است، آنها همچنان مخفی نگه داشته شده اند و اگر برخی از افراد آزاد شده از این زندانها مشاهدات خود را اعلام نمی کردند، این سازمان قادر به شناسایی این عده از بازداشتی ها هم نمی شد.