به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، صبري مالک، سخنگوي حزب دموکراتيک ليبي روز يکشنبه (۱۴ اسفند) با بيان اين که برخي در غرب موافق و برخي مخالف دموکراسي در ليبي هستند گفت: "برخي در غرب ميگويند عربها نبايد دموکراسي داشته باشند."

وی با بیان این که برقراری دموکراسی در لیبی بیش از هشت ماه طول خواهد کشید اظهار داشت، قانون اساسی که این روزها درباره آن صحبت می‌شود، توسط کسی تدوین شده که مخالف دموکراسی در لیبی بود.

مالک در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که مشکل اصلی در مصر است افزود: " ما نمی‌خواهیم مشکلات مصر را وارد لیبی کنیم. ما یک بار در ۱۹۶۹ دنبال عبدل ناصر رفتیم و دیدیم که چه اتفاقی افتاد؛ ۴۲ سال دیکتاتوری قذافی نصیبمان شد. "

مردم لیبی پس از دست‌کم ۴۰ سال حاکمیت قذافی بر این کشور علیه رژیم وی انقلاب کردند و پس از شش ماه نبرد در اوت ۲۰۱۱ پیروز شدند.

لیبی از زمان پیروزی انقلاب مردمی خود که سال گذشته میلادی به سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور انجامید، از سوی شورای ملی انتقالی اداره می‌شود.

قذافی سرانجام در اکتبر ۲۰۱۱ در شهر ستره، زادگاه خود کشته شد و مبارزان شورای انتقالی ملی کنترل این شهر را در اختیار گرفتند.

این کشور از ۱۷ فوریه ۲۰۱۱ و هم‌زمان با آغاز خیزش مردمی، صحنه خشونت و درگیری بوده است.

دولت انتقالي که نوامبر گذشته منصوب شد، براي ارائه مجدد خدمات شهري و حفظ نظم و قانون در اين کشور تلاش ميکند، اين در حالي است که گروههاي مسلح بيشمار در اين کشور از تحويل سلاحهايشان خودداري ميکنند.