به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، وزارت کشور عراق روز يکشنبه (۱۴ اسفند) با انتشار بيانيهاي اعلام کرد، "اطلاعات موثقي" درباره اين موضوع به دست آمده است.

این وزارت‌خانه همچنین از وزارت کشور دولت منطقه‌ای کردستان خواست تا قرار بازداشت الهاشمی را اجرا کند و وی را به مقامات قضایی تحویل دهد.

الهاشمی متهم به دست داشتن در حملات بمب‌گذاری علیه مقامات دولتی و امنیتی عراق در سال‌های اخیر از جمله انفجار خودروی بمب‌گذاری در نوامبر ۲۰۱۱ در شهر بغداد پایتخت این کشور است؛ این حمله ظاهرا با هدف ترور نوری المالکی نخست وزیر عراق صورت گرفت.

وزارت کشور عراق در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۱ پس از اعتراف سه تن از محافظان الهاشمی مبنی بر دریافت دستوراتی از وی برای اجرای حملات تروریستی، برای معاون رئیس جمهور عراق قرار بازداشت صادر کرد.

این اولین بار نیست که بغداد از مقامات منطقه کردستان خواسته است تا طارق الهاشمی را تحویل مقامات قضایی دهند. دولت عراق در ماه ژانویه نیز رسما خواستار تحویل الهاشمی شده بود.

الهاشمي ضمن رد اين اتهامات، خواستار ارجاع پروندهاش به منطقه کردستان عراق شده اما دستگاه قضايي عراق با اين درخواست مخالفت کرده است.