سقوط کابینه الجنزوری درمصر قوت گرفت

به گزارش افکار نیوز به نقل از العالم،نمايندگان مجلس مصر بيانيه اخير دولت درباره اوضاع كشور را نااميد كننده دانستند و اين امر منجر شد تا حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي گروه اخوان المسلمين اين بيانيه را رد و تماس هايي با برخي احزاب براي استيضاح دولت و تشكيل كابينه ائتلافي جايگزين را آغاز كند.

حازم فاروق نماینده حزب آزادی و عدالت در مجلس مصر سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: آنچه در این بیانیه آمده تنها در حد حرف است و کمال الجنزوری نخست وزیر مصر چیزی از آینده کشور نمی داند و قطعا ما به سمت تشکیل کابینه ائتلافی پیش می رویم.

اقدامات نمایندگان حزب آزادی و عدالت که اکثریت مجلس را در اختیار دارند، در زمینه رایزنی با سایر نمایندگان مجلس به آغاز تدابیری برای سلب اعتماد از دولت کنونی منجر شده است و دولت باید قبل از سرنگونی گزارش کار ارائه کند.

عادل القلا نماینده حزب عربی سوسیالیستی در مجلس مصر در مصاحبه با العالم اظهار داشت: توافق کردیم که استیضاح نخست وزیر ۱۱ مارس(۲۱ اسفند ماه جاری) ارائه شود که قطعا به ویژه پس از موضع شرم آور در خصوص آزادی آمریکایی ها(فرار متهمان آمریکایی از مصر)، به سلب اعتماد از الجنزوری و دولتش و تشکیل کابینه ائتلافی منجر خواهد شد.

دستاوردهای دولت، جوانان انقلاب مصر را راضی نکرده است. آنها انتظار داشتند دولتی روی کار آید که کشور را نجات دهد.

علي ابو هميله از جوانان انقلابي در مصاحبه با العالم گفت: گويا الجنزوري كشتي مصر را از قرن هجدهم هدايت مي كند و ما اكنون در قرن بيست و يكم هستيم او هميشه به دنبال راه حل هايي است كه هنگام رياست كابينه در سال ۱۹۹۹ به آنها فكر مي كرد در حالي كه ما در سال ۲۰۱۲ به سر مي بريم و اين بسيار عجيب است.