به گزارش افکارنیوز به نقل ازخبرآنلاین،باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهوری امریکا سرانجام در مصاحبه ای مطبوعاتی در کاخ سفید تکلیف سوریه و نقش امریکا در حمله نظامی به این کشور را مشخص کرد.

در شرایطی که اعراب بر تجهیز مخالفان بشاراسد تاکید دارند و دولت در دمشق پس از برگزاری رفراندوم خود را برای اصلاحات سیاسی در این کشور مهیا می کند، رئیس جمهوری امریکا در واشنگتن دو پرونه قطور برنامه هسته ای ایران و مداخله نظامی در سوریه را زیر دست دارد. برخی تندروهای امریکایی و جمهوری خواهان مخالف رئیس جمهور دموکرات امریکا اعتقاد دارند که او باید همان نسخه ای را برای سوریه تجوزیر کند که ناتو برای لیبی تجویز کرد. با اینهمه باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در این خصوص به خبرنگاران جمع شده در کاخ سفید گفت: اینکه گمان کنید واشنگتن می‌تواند جنگی یک‌سویه را علیه سوریه به راه بیندازد و آن را حل مشکل در این کشور بداند، اشتباه است.

اقدام نظامی یک‌جانبه آمریکا علیه سوریه به عنوان راه‌حل ساده حل بحران در این کشور، یک اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، اوباما با رد مداخله نظامی و به کارگیری حملات هوایی ناتو همانند لیبی در سوریه، به این نکته اشاره کرد که در مورد لیبی آمریکا و متحدان این کشور جامعه بین‌المللی را تجهیز و بسیج کرده و با دست یافتن به حکم شورای امنیت سازمان ملل با کشورهای عربی به طور کامل همکاری کردند.

رئیس‌جمهوری آمریکا با پیچیده و بغرنج خواندن شرایط در سوریه، افزود: می‌دانیم که می‌توانیم در یک بازه زمانی کوتاه به صورت کاملا اثربخشی به فعالیت بپردازیم. واشنگتن به فعالیت خود با کشورهای مهم عربی و شرکای کلیدی بین‌المللی برای حل بحران در سوریه ادامه خواهد داد. تصور اینکه تنها راه برای حل مشکل در سوریه استقرار ارتش آمریکا در این کشور باشد، نه در گذشته و نه در حال اصلا درست نبوده و نیست.