هیچ کس خواستار جنگ با ایران نیست

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، "دیوید گرگوری" خبرنگار شبکه آمریکایی "ام اس ان بی سی" در واکنش به اظهارات "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری روز گذشته در کاخ سفید مبنی بر اینکه جمهوریخواهان بحث های جنگی علیه ایران را متوقف کنند، اعلام کرد که اوباما به طور شفاف گفت که آمریکا آمادگی بحث درباره جنگ با ایران را ندارد زیرا هنوز به جایگاهی نرسیدیم که در این باره تصمیمی بگیریم و اینکه بحران برنامه هسته ای ایران به اندازه ای حساس است که ما باید درباره آغاز یک جنگ با این کشور صحبت کنیم.



این خبرنگار آمریکایی با اشاره به اینکه اوباما بر این باور است که الان وقت صحبت کردن از جنگ با ایران نیست؛ هیچ کس نمی خواهد با ایران وارد جنگ شود، ‌ اعلام کرد: وقتی من اظهارات بی ثبات و سطحی نامزدهای جمهوریخواه درباره جنگ با ایران را می شنوم، به یاد هزینه های جنگ های آمریکا می افتم؛ این یک بازی نیست.



گرگوری در واکنش به اظهارات " میت رامنی " فرماندار سابق ماساچوست مبنی بر اینکه اگر رئیس جمهور شود سیاست تعویق در برابر ایران را پایان خواهد داد، گفت: من نمی دانم او درباره چه چیزی صحبت می کند؛ من نمی دانم او می خواهد چه کاری انجام دهد که در حال انجام نیست؛ اگر او درصدد است که اسرائیلی ها را به اقدام نظامی سریع تر علیه ایران ترغیب کند، من فکر می کنم که او تلاش سختی برای نامزد شدن در حزب جمهوریخواه آغاز کرده است.



خبرنگار شبکه " ام اس ان بی سی " آمریکا افزود: من فکر می کنم که بهتر است به عقب بر گردیم و اظهارات رئیس جمهوری آمریکا را مرور کنیم؛ اظهاراتی مبنی بر اینکه هنوز هم فرصت دیپلماسی برای رسیدگی به برنامه هسته ای ایران به روشی خوشایند وجود دارد.



گرگوری در پاسخ به سوالی که درباره درخواست " جان مک کین " سناتور جمهوریخواه آمریکا درباره حمله هوایی به نظامیان سوری و دولت این کشور مطرح کرده است، گفت: معلوم نیست که این حملات هوایی بتواند مسیری را برای شورشیان سوری جهت سرنگون کردن " بشار اسد " رئیس جمهوری سوریه فراهم کند؛ نگرانی های زیادی درباره هویت مخالفان سوری وجود دارد و من فکر می کنم که رئیس جمهوری آمریکا به فکر منافع امنیت ملی کشور است و به همین دلیل بیشتر از این در امور سوریه دخالت نمی کند.



اوباما در کنفرانس خبری در خصوص کسانی که در خصوص جنگ سخن می‌گویند نیز اظهار داشت که وقتی سخن گفتن از جنگ را مشاهده می‌کند به یاد هزینه‌های جنگ می‌افتد. رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که جنگ در نزد افکار عمومی آمریکا جایگاهی ندارد. وی این افراد را کسانی دانست که مسوولیتی در آمریکا نداشته و فرمانده نیروهای مسلح این کشور نیستند. اوباما بر آنچه سیاست اعمال فشار و انزوی ایران خواند، بار دیگر تاکید کرد.