به گزارش العالم، "الن کورویس" در پیامی اینترنتی اظهار داشت: افسران فرانسوی چرا به سوریه رفتند؟ .. سربازان فرانسوی دیگر بیش از هر چیزی برای حفظ منافع آمریکا اعزام می شوند و نه فرانسه.

وی افزود: فرانسه با مشارکت در دخالتهای آمریکایی – قطری دیگر دیپلماسی مستقلی از خود ندارد، و این دیپلماسی چهره بین المللی فرانسه را ویران می کند.

کورویس خاطرنشان کرد: بشار سقوط نمی کند، و این درگیری‌ها بیشتر موجب جلب حمایت مردم سوریه و دیگر کشورهای عربی از او می‌شود؛ چرا که ملتها فقط از افکار عربستان و قطر که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، پیروی نمی کنند.

این افسر سابق فرانسوی با اظهار تأسف از مواضع مسئولان این کشور در خصوص سوریه گفت: این مسأله می تواند رسوایی بزرگی برای نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری باشد، حتی اگر نامزدهای دیگر درخصوص این مسأله سکوت کنند.

آلن کورویس برای مدتی معاون مدیر دستگاه ضد جاسوسی فرانسه و همچنین مشاور امنیتی نخست وزیر و مشاور فرمانده نیروهای یونیفل در لبنان بود.

در حالی که پیش از این برخی رسانه‌ها از دستگیری شمار زیادی نظامی اروپایی، ترک و عرب در مناطق مختلف سوریه خبر داده بودند، روزنامه " دیلی استار " چاپ بیروت به نقل از منابع آگاه خود نوشت که دستگیری ۱۳ نظامی فرانسوی در شهر حمص قطعی است، و رایزنی‌های بسیاری برای آزادی آنها در جریان است.

گفته می‌شود در میان این نظامیان یک افسر ارشد مخابرات حضور دارد و وظیفه این نظامیان هماهنگی‌های ارتباطی و نقل و انتقال برای شورشیان مسلح سوریه بوده است.

علاوه بر این نظامیان فرانسوی گفته می‌شود ده‌ها افسر ترک و همچنین تعداد بیشتری نظامی عرب‌تبار از کشورهای حوزه خلیج فارس در شهر حمص دستگیر شده‌اند که دلیل اصلی دستگیری آنها محاصره منطقه توسط ارتش سوریه و ناتوانی آنها در فرار به دلیل عدم آشنایی به منطقه بوده است.