شلیک موشک ایرانی، واکنش اولیه به مهاجمان

"سرلشكر زكريا حسين" چهارشنبه در گفت و گو با العالم تصريح كرد: آمريكا نيز به اين مساله اعتقاد دارد كه ايران، عراق نيست و در صورت حمله، تمام منافع آن در منطقه در معرض تهديد قرار خواهد گرفت.

سردرگمی و اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی

وی اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، تصور اشتباهی دارد و بر این گمان است که منطقه برای حمله نظامی آمریکا و اسراییل به ایران آماده شده است.

سرلشکر حسین افزود: رژیم صهیونیستی دچار سردرگمی و اشتباه محاسباتی است به طوری که فکر می کند محور مقاومت شامل ایران، سوریه، حزب الله و گروه های مقاومت فلسطینی دچار نوعی از هم گسیختگی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت گسترده ایران در زمینه توانمندی های نظامی که به ویژه از ماه دسامبر گذشته این پیشرفت روندی تصاعدی به خود گرفته است، گفت: این روند به برگزاری رزمایش های جدی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی منجر و سبب شد که نتانیاهو ناچار شود برای سوق دادن آمریکا به ماجراجویی و حمله به ایران تلاش کند اما این تلاش ها هیچگاه به ثمر نخواهد نشست.

توانایی ایران در نزاع با لجبازترین قدرت ها

رییس اسبق آکادمی عالی مصر خاطر نشان کرد: در نتیجه سیاست بسیار موفقیت آمیزی که مسوولان و مردم ایران در پیش گرفتند و توانایی بسیار بالای این کشور در اداره نزاع با لجبازترین قدرت ها یعنی آمریکا و رژیم اسراییل، ایران توانست بحران را اداره و آن را در محورهایی مشخص و معین هدایت کند.

وی افزود: ایران از قدرت بازدارندگی نظامی بالایی برخوردار است که از در اختیار داشتن موشک ها، ناوچه ها و دیگر امکانات و ورود به عرصه فن آوری های فضایی و همچنین برگزاری رزمایش های متوالی و موفقیت آمیز ناشی می شود. در آخرین رزمایشی که ایران انجام داد سه موشک قاره پیما را با موفقیت آزمود.

رییس اسبق آکادمی عالی مصر در ادامه خاطر نشان کرد: ایران به وضوح و جدیت توانایی سد کردن هرگونه حمله نظامی آمریکایی یا اسراییلی یا هر دو را با هم دارد.

ایران توانایی نابودی تمام منافع آمریکا در خاورمیانه را دارد

وی تاکید کرد: این قدرت بازدارندگی عظیم آمریکا را به طور جدی قانع کرد که ایران مانند عراق نیست و از توانمندی هایی برخوردار است که می تواند تمام منافع واشنگتن را در خاورمیانه نابود کند.

سرلشکر زکریا حسین گفت: ایران به وضوح خود را برای مقابله با حمله نظامی آمریکا و سپس واکنش به آن آماده کرده است و برای این کار راهبردی مشخص را در پیش گرفته است.

وی افزود: ایران برای مقابله با حمله آمریکا همه امکانات اقتصادی، نظامی و تاسیسات هسته ای خود را در برابر حمله مصون کرده به طوری که دیگر حمله فراگیر به ایران کاملا دشوار شده است و برای نابود کردن تمام توانمندی های ایران باید وجب به وجب این کشور هدف قرار گیرد که چنین کاری نیز برای هر مهاجمی تقریبا غیرممکن خواهد بود.