اهانت بازجویان شاباک به زنان اسیر فلسطینی

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، روشهایی که شاباک برای بازجویی از زنان اسیر فلسطینی استفاده میکند کاملا با قوانین و دستورات دادستان کل تناقض دارد.

بر اساس این گزارش کمیته مردمی مبارزه با شکنجه ده‌ها مورد اظهارات و شهادت‌های زنان فلسطینی که در حین بازجویی از سوی شاباک شکنجه شده و تحت بازجویی عریان قرار گرفته‌اند، جمع‌آوری کرده و آنها را به " یهودا فاینشتاین " مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی ارسال و از وی خواسته است تا با صدور دستوارتی شاباک را به حفظ حرمت زنان ملزم کند.

این کمیته همچنین ۹ مورد شکایت به بخش بازجویی نیروهای پلیس وزارت دادگستری و ۸ مورد شکایت نیز به دادستان نظامی ارائه کرده است.

بنابر این گزارش در یکی از این موارد که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد، افسران شاباک " اسراء سلهب " روزنامه‌نگار ساکن قدس را به بازداشتگاه المسکوبیه در قدس احضار کردند. پلیس همسر این زن را بازداشت و به اتهام انتساب به جنبش حماس مورد بازجویی قرار داده بود و پس از آن نیز این زن را بازداشت و تحت بازجویی مجبور کردند که عریان شود.

برخی زنان فلسطینی نیز اعلام کردند که افسران شاباک در حین بازجویی حجاب و پوشش آنها را مورد تمسخر قرار داده‌ و رفتارهای بی‌شرمانه‌ای با آنها داشته‌اند.