" بلک واتر " مزدوران سوری را آموزش می دهد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سما، یک منبع آگاه اردنی تاکید کرد که شرکت امنیتی "بلک واتر" آمریکا صدها معارض مسلح سوری را در مراکز نظامی اردن آموزش داده و به شهر درعا در سوریه اعزام کرده است.

این منبع افزود: درگیری‌های دو روز گذشته در مرز اردن و سوریه به دلیل کشف مخفیگاه‌های این افراد مسلح به واسطه ارتش سوریه روی داده است.

کمپانی مزدوری‌ - ‌ امنیتی بلک واتر در سال ۱۹۹۸ توسط برخی از اعضای سابق نیروی دریایی امریکا تاسیس شد تا افرادی را که پیش از نظامیان بازنشسته ارتش آمریکا هستند به خدمت بگیرد و از تجارب آنها استفاده کند.

این شرکت افرادی را که تمایل دارند، به خدمت می‌گیرد و پس از دادن آموزش‌های نظامی لازم، آنها را به مناطق مختلف جهان که مورد نیاز ارتش آمریکاست، اعزام می‌کند.

نیروهای امنیتی شرکت بلک واتر در عراق و افغانستان حضور و در بسیاری از رسوایی‌ها جنگی و نظامی از جمله رسوایی زندان ابو غریب نیز دست داشتند.

دو جنگ عراق و افغانستان این فرصت را به مزدوران بلک واتر داد تا به لطف حمایت‌های گسترده کاخ سفید از آنها حضور پررنگی در صحنه‌های درگیری داشته باشند.

در زمان حضور مزدوران این شرکت در عراق دهها مورد حملات بی‌هدف به شهروندان و قتل آنان و به ویژه دختران عراقی روی داد و گزارش آنها به ثبت نیز رسید.

رفتار مزدوران شرکت امنیتی بلک واتر چنان جنایتآمیز و به دور از انسانیت بود که دولت عراق آنان را از این کشور اخراج کرد.