به گزارش فارس، پایگاه خبری عربی پرس در گزارشی با اشاره به تصمیم جدید حاکم قطر درباره راهاندازی دو بخش جدید در شبکه الجزیره نوشت، تا زمانی که سرمایههای قطر سرگردان باشد و مردم این کشور درصدد گرفتن حق خود نباشند و آمریکا در بحران بسربرد، باید انتظار چنین اقداماتی از سوی این کشور بود.

عربی پرس در ادامه می‌نویسد: منابع آگاه و نزدیک به حمد بن جاسم، امیر قطر تاکید کرده‌اند در ادامه همسویی‌های سیاسی قطر با آمریکا و اسرائیل جدیدا حاکم قطر به آمریکایی‌ها وعده راه‌اندازی دو شبکه تلویزیونی به زبان فارسی و روسی را داده است.

به این ترتیب قطر علاوه بر همسویی‌های سیاسی که در لیبی و سوریه قابل ملاحظه است، تلاش می‌کند که در بعد تبلیغاتی و اطلاع رسانی نیز تبعیت و فرمانبری خود از آمریکا و اسرائیل را بیش از پیش به اثبات برساند.

این درحالی است که آمریکایی‌ها با تکیه بر اموال سرگردان قطری و بی‌خبری و عدم آگاهی مردم قطر جهت مطالبه حق و حقوق خویش از شیوخ این کشور و تکیه تبلیغاتی و اطلاع رسانی بر شبکه الجزیره قطر توطئه‌های جنگ نرم و سخت خود را در منطقه و به ویژه کشورهای شاهد انقلاب پیاده کند.

اینگونه به نظر می‌رسد، با اعلام تصمیم امیر قطر جهت راه‌اندازی این دو شبکه جنگ نرم آمریکا و مزدورش در منطقه وارد فاز جدیدی شده است، به ویژه انکه تمام ترفندهای اتخاذ شده پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران جهت ایجاد ناآرامی در این کشور با شکست مواجه شد.

همچنین هم اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی دریافتهاند، تمام توطئههای آنها در سوریه همدستی قطر و عربستان سعودی با شکست مواجه شده و خروج موفق بشار اسد از بحران شوریه به معنای تقویت محور مقاومت در منطقه است که روسیه نیز از آن حمایت میکند، به همین دلیل درصدد راهاندازی جنگ نرم جدیدی از طریق راهاندازی شبکههای تلویویونی جدید هستند.