فارس: منابع خبری از برگزاری بسیار با شکوه تظاهرات لیبک یا بحرین و حضور گسترده تمام اقشار مردم این کشور در این تظاهرات خبر میدهند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز همانگونه که رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند، در جمع تظاهرات‌کنندگان حاضر شد و در این تظاهرات شرکت دارد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم در جمع تظاهرات‌کنندگان بحرینی حمایت خود از مطالبات و خواسته‌های مردم این کشور اعلام کرد.

تظاهرات امروز مردم بحرین به دعوت آیت الله شیخ عیسی قاسم و همزمان با سالگرد اشغال بحرین از سوی نیروهای نظامی سعودی برگزار می‌شود.

در حالی‌که شیخ حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پاد شاه بحرین معترضان در این کشور را گروه اندکی خوانده و اظهار کرده بود که تعداد اندکی از شهروندان بحرینی در این تظاهرات شرکت می‌کنند، تظاهرات امروز با حضور بیش از ۵۰۰ هزار بحرینی ثابت کرد که این انقلاب خواست اقشار مختلف مردم بحرین است.

تظاهرات‌کنندگان بحرینی با سردادن شعارهایی خواستار سرنگونی رژیم آل‌خلیفه، خروج فوری اشغالگران سعودی و آزادی بازداشت شدگان سیاسی هستند.

نیروهای رژیم آل خلیفه برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان و بسان گذشته به تظاهرات‌کنندگانی که قصد دارند خود را به میدان اللؤلؤه در منامه برسانند، به ویژه در نزدیکی منطقه «القدم» حمله کردند.

امروز همچنین در کشورهای استرالیا و عراق نیز مردم در حمایت از انقلاب مردم بحرین تظاهرات کرده و خواستار خروج فوری اشغالگران سعودی از این کشور شدند.