خبرنگار شبکه العالم در لندن روز جمعه گزارش داد، درشرايطي كه بحرين صحنه ناآرامي و اعتراض هاي گسترده مردمي عليه رژيم آل خليفه است، فعالان بحريني در لندن با انتقاد از تصميم مسئولان مسابقات اتومبيلراني " فرمول۱ " براي برگزاري اين مسابقات در بحرين، اين اقدام را گامي براي بهبود وجهه رژيم آل خلیفه و سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم دانستند.

نمایندگان مجلس انگلیس نیز از برگزاری مسابقات اتومبیلرانی در بحرین، با توجه نبود افقی برای حل بحران این کشور، ابراز نگرانی کردند.

بحرینی های مقیم انگلیس با تجمع مقابل شرکت برگزار کننده مسابقات اتومبیلرانی " فرمول۱ "، به تصمیم

مسئولان برای برگزاری این مسابقات در سال جاری در بحرین با وجود ناآرامی ها و اعتراض های گسترده علیه رژیم حاکم اعتراض کردند.

" علی حسین مشیمع " فعال بحرینی درمصاحبه با شبکه العالم گفت: به اعتقاد من، برگزاری این مسابقات،

حمایت از رژیم آل‌خلیفه و القای این مساله به افکار عمومی جهان است که آل خلیفه درحال سرکوب و کشتار مردم بحرین نیست، و اوضاع بحرین آرام و با ثبات است.

وی رئیس فرمول ۱ را با رژیم آل خلیفه همدست دانست و گفت: به همین دلیل است که او مردم بحرین را کودک توصیف کرده است.



تظاهرکنندگان اعلام کردند که برگزاری مسابقات فرمول ۱ در بحرین، به معنای تخریب یک ورزش محبوب مردمی، و نیز غلبه منافع مالی بر حقوق بشر است.



" محمد کاظم الشهابی " هماهنگ کننده طرح ملی حمایت از انقلاب مردم بحرین درمصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ورزشکارانی شریف به بحرین می آیند تا بر روی اجساد شهدایی که درجریان ناآرامی ها و حملات سرکوبگرانه نیروهای رژیم بحرین کشته شده اند، به تفریح و ورزش بپردازند، این درحالیست که مناطق مختلف بحرین صحنه اعتراض های اقشار مختلف مردم بحرین است.



" نظیر أحمد " عضو مجلس اعیان انگلیس درمصاحبه با شبکه العالم گفت: چند هفته قبل، اعضای مختلف مجلس اعیان از احزاب مختلف گردهم آمدیم و نامه ای سرگشاده به برگزارکنندگان مسابقات فرمول ۱ نوشتیم تا این مسابقات را درماه جاری در بحرین برگزار نکنند.

وي افزود: ما به اعمال فشار بر دولت و مجلس انگليس، براي لغو اين مسابقات در بحرين ادامه مي دهيم.