بازگشت خانواده‌های سوری به منازلشان در خان شیخون

پس از اینکه نیرو‌های ارتش سوریه هفته گذشته شهر خان شیخون را از لوث تروریست‌های مسلح آزاد کردند هم اکنون خانواده‌های سوری بازگشت خود را به این شهر آغاز کرده‌اند.

اخبار بین الملل_ همزمان با بازگشت خانواده‌ها به شهر خان شیخون کارگاه بازسازی شهر نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. تروریست‌های مسلح هفت سال این شهر را به اشغال خود درآورده بودند.

یکی از شهروندان زن سوری در مصاحبه با خبرنگار المیادین گفت: «ما هفت سال است که در حماه به سر می‌بریم و از شهر خان شیخون مهاجرت کرده‌ایم؛ زیرا تروریسم این منطقه را ویران کرده است؛ تروریست‌ها منازل ما را مصادره و منطقه را تخریب کردند، اما انشاءالله همه کشور سوریه به ویژه خان شیخون دوباره بازسازی خواهد شد و به وضع سابق بازخواهد گشت. امروز با بازگشت به خان شیخون به اندازه‌ای خوشحالیم که قابل وصف نیست».

یکی از شهروندن سوری اعلام کرد: «ما امروز به خان شیخون آمدیم تا از دارایی‌های خود در این شهر و کل شهر بازدید کنیم خدا را شکر می‌کنیم که به شهر خودمان بازگشته‌ایم و این بازگشت به اندازه‌ای ما را خوشحال کرده است که وصف شدنی نیست؛ ما باور نمی‌کنیم که وارد شهر شده‌ایم».

یکی دیگر از شهروندان زن سوری نیز در مصاحبه با خبرنگار المیادین گفت: «خد را شکر می‌کنیم که بار دیگر به منزل خود بازگشته‌ایم؛ خدا را شکر که هم اکنون احساس امنیت می‌کنیم در حالی که قبلا تروریست‌ها همه ما را تهدید می‌کردند؛ از ترس نمی‌توانستیم بخوابیم».

ارتش سوریه طی سال‌های گذشته با کمک رشادت و ایثارگری نیرو‌های مقاومت و کشور‌های حامی آن موفق شده گروه‌های تروریستی تحت حمایت غربی‌ها و کشور‌های مرتجع منطقه را از نظر سازمانی در هم بکوبد و بخش زیادی از سرزمین‌های اشغال‌شده را آزاد کند. هم‌اکنون عناصر تروریستی صرفا به صورت پراکنده در بخش‌هایی از خاک سوریه فعال هستند.