رهبر حزب کارگر انگلیس: جانسون باید در مقابل پارلمان انگلیس پاسخگو باشد

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد در تلاش است تا به منظور خنثی کردن برنامه بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای تعلیق پارلمان، قانونی را در این خصوص تدوین کند.

اخبار بین الملل_ رهبر حزب گارگر گفت ۱۴ اکتبر زمان مناسبی برای سخنرانی ملکه الیزابت نیست و نخست وزیر باید به پارلمان در این خصوص پاسخگو باشد. کوربین همچنین گفت بحث رای عدم اعتماد به جانسون را ماه آینده در پارلمان انگلیس مطرح می‌کند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: تلاش جانسون برای تعلیق پارلمان به منظور جلوگیری از بررسی برنامه‌های او برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هتک حرمت و تهدیدی برای دموکراسی ماست. حزب کارگر در تلاش است تا از طریق پارلمان دولت را در این زمینه پاسخگو و از توافق فاجعه آمیز جلوگیری کند.

روزنامه گاردین نیز گزارش داد جرمی کوربین در پیامی به ملکه نگرانی خود را در خصوص اقدام نخست وزیر ابراز کرده و خواستار ملاقات با او شده است.

رسانه‌های انگلیس از انتشار نامه رسمی بوریس جانسون برای تعلیق پنج هفته‌ای پارلمان انگلیس از جانب ملکه این کشور خبر دادند. مخالفان از آن به عنوان کودتا علیه دموکراسی یاد کردند. دیروز ۱۶۰ نماینده با امضای بیانیه‌ای برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا که خسارتبارترین گزینه برای جدایی این کشور از اتحادیه اروپا یاد شده هم قسم شدند. امروز نیز بیش از دویست نماینده پارلمان انگلیس ضمن مخالفت شدید با رویکرد جانسون در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا تاکید کردند در صورت تعلیق مجلس نیز به منظور پیشگیری از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا، جلسات مجلس را در جایی دیگر تشکیل خواهند داد.

جانسون قصد دارد از این طریق مانع از اقدام نمایندگان در جلوگیری از طرح‌هایش برای برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا ۳۱ اکتبر شود.