به گزارش افکارنیوز ،"ماجد المذحجي" روز یکشنبه در مصاحبه باالعالم گفت: وضعيت سياسي يمن همچنان نابسامان است، زيرا وضعيت سياسي كه طرح شوراي همكاري در يمن ايجاد كرده، همچون گذشته باعث دور ماندن بسياري از گروه هاي سياسي و اجتماعي از صحنه سياسي شده است، و همان گروه هاي سياسي كه پيش از انقلاب زمام امور را به دست داشتند، بار ديگر حاكم شده اند.

وی افزود: ائتلاف دیدار مشترک و حزب کنگره خلق که بدنه رژیم سابق را تشکیل می دادند، طبق طرح شورای همکاری بار دیگر قدرت را به دست گرفته اند و گروه های دیگر مانند حوثی، حراک جنوبی، جوانان انقلابی و دیگر گروه های مردمی از صحنه سیاسی دور نگه داشته شده اند، در حالی که پیش بینی می شد این گروه ها با آغاز انقلاب وارد صحنه سیاسی شوند.

المذحجی گفت: علت تداوم تظاهرات در میادین این است که این میادین به محل آزمایش همه گروه های سیاسی تبدیل شده است؛ حداقل در این مرحله نمی توان به تظاهرات میدانی پایان داد، زیرا هر گروه سیاسی از این می ترسد که گروه سیاسی دیگری از تظاهرات میدانی به نفع خود بهره برداری کند.

رییس مرکز حقوق و آزادی های یمن، گفت: عبدربه منصور هادی از انقلابیون نیست بنا براین نباید انتظار داشت که به این زودی اهداف انقلاب را محقق کند، زیرا با مشکلاتی مانند پیامدهای فروپاشی رژیم سابق، ناامنی، خطر القاعده و دخالت های خارجی مواجه است.