بیانیه ارتش لبنان درباره موارد نقض حریم هوایی این کشور

پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: فرماندهی ارتش لبنان با انتشار بیانیه ای موارد نقض حریم هوایی این کشور توسط هواپیما‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی را در دهم شهریور تشریح کرد.

اخبار بین الملل- فرماندهی ارتش این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای جاسوسی وابسته به اسرائیل ساعت ۰۰:۱۰ تاریخ ۹/۱/ ۲۰۱۹ (دهم شهریور) از فراز منطقه علما الشعب حریم هوایی این کشور را نقض کرد و بر فراز مناطق بیروت، اطراف آن، بعبدا، عالیه، المتن، ریاق و بعلبک پرواز کرد و ساعت ۱۶:۵۰ از فراز دریا در غرب منطقه الناقوره حریم هوایی این کشور را ترک کرد.

ساعت ۹:۵۵ یک فروند هواپیمای جاسوسی دیگر با نقض حریم هوایی لبنان از فراز منطقه کفرکلا بر فراز مناطق جنوب پرواز کرد. سپس ساعت ۱۱:۱۵ از فراز منطقه کفرکلا، حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

ساعت ۱۰:۱۰ هواپیمای جاسوسی دیگری از منطقه الناقوره، حریم هوایی لبنان را نقض و بر فراز مناطق بیروت و اطراف آن، بعبدا و عالیه پرواز کرد. سپس ساعت ۱۵:۲۵ از فراز منطقه الناقوره حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

یک فروند هواپیمای جاسوسی ساعت ۱۶:۲۵ از منطقه کفرکلا حریم هوایی لبنان را نقض و بر فراز مناطق جنوب پرواز کرد. سپس ساعت ۱۷:۰۰ از فراز منطقه رمیش حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

یک فروند هواپیمای جاسوسی ساعت ۱۶:۴۰ از منطقه یارون حریم هوایی لبنان را نقض کرد و با پرواز بر فراز مناطق جنوب، ساعت ۱۷:۱۵ از منطقه رمیش حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

چهار جنگنده وابسته به اسرائیل ساعت ۱۱:۰۰ از فراز منطقه الناقوره، حریم هوایی لبنان را نقض کردند و پس از پرواز بر فراز منطقه بین بیروت و الناقوره، ساعت ۱۴:۲۰ از غرب منطقه الناقوره، حریم هوایی لبنان را ترک کردند.

چهار هواپیمای دیگر ساعت ۱۴:۵۵ از غرب منطقه الناقوره، حریم هوایی لبنان را نقض کردند و پس از پرواز بر فراز منطقه بین بیروت و الناقوره، ساعت ۱۶:۰۰ از غرب این منطقه، حریم هوایی لبنان را ترک کردند.

دو هواپیما ساعت ۱۶:۰۵ از غرب منطقه الناقوره حریم هوایی لبنان را نقض کردند تا به غرب شهر صور رسیدند و ساعت ۱۶:۱۵ از غرب منطقه الناقوره، حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

همچنین یک فروند پهپاد وابسته به اسرائیل ساعت ۱۱:۱۵ از مزرعه بسطره حریم هوایی لبنان را نقض و مواد آتش زا پرتاب کردند که به آتش سوزی در منطقه منجر شد.