افکار نیوز:در نخستين روز آغاز نامنويسي نامزدهاي انتخابات رياستجمهوري مصر ۲۰۷ تن براي بررسي شروط نامزدهاي انتخابات رياستجمهوري به كميته انتخاباتي مراجعه كردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری الاهرام، مسئولان انتخاباتی نیز اعلام کردند که هر نامزد باید سندی به همراه امضای ۳۰ هزار رای‌دهنده مصری به همراه داشته باشد.

همچنین کسانی که خود را برای نامزدی در انتخابات آماده می‌کردند، نسبت به این قانون اعتراض دارند.

احمد شفیق با مراجعه به کمیته قضایی ناظر بر انتخابات ریاست‌جمهوری مصر فرم نامزدی را دریافت کرد.

این در حالی است که براساس قوانین کمیته انتخاباتی مصر، روند تبلیغات انتخاباتی این کشور از ۳۰ آوریل تا ۲۰ مه ادامه خواهد داشت اما قبل از آغاز این تاریخ خیابان‌های کشور مملو از پوسترهای تبلیغاتی شده‌ است.

روزنامه الحیات نیز به نقل از " رشاد بیومی "، معاون رهبر اخوان المسلمین مصر نوشت که این گروه تاکنون هیچ‌کس را برای حمایت در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب نکرده است. وی در ادامه افزود: ما موضع خود را بعد از پایان زمان نام‌نویسی نامزدها در هشتم آوریل اعلام خواهیم کرد.

اين در حالي است كه "حسن البشبيشي"، يكي از رهبران حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين مصر عنوان داشت كه اين گروه به ميزان ۹۰ درصد از "حسام الغرياني"، رئيس مجلس اعلاي قضايي مصر حمايت خواهد كرد. وي در ادامه افزود: اخوان المسلمين به همراه سلفيهاي مصر از الغرياني حمايت ميكنند و تماسهايي با وي براي راضي كردنش در خصوص نامزدي در اين انتخابات گرفته شده است.