به گزارش افکارنیوز به نقل ازفارس، منابع خبری آگاه تاکید میکنند که اخبار منتشره درباره سفر "نایف بن عبد العزیز"، ولیعهد عربستان سعودی به آمریکا دستاویزی بیش برای تحریف واقعیتهای نهفته در پس این سفر نیست.

این منابع می‌گویند: اگرچه حال ولی‌عهد عربستان واقعا مناسب نبوده و نیاز به درمان دارد و تلویزیون دولتی این کشور نیز به ورود نایف به یکی از بیمارستان‌های ایالت " اوهایو " آمریکا برای انجام معاینات پزشکی بیشتر اشاره کرد، اما اهداف دیگری نیز از این سفر مد نظر بوده است.

این منابع آگاه خبری می‌گویند: بی‌تردید یکی از مهمترین دلایل نهفته در پس سفر نایف به آمریکا دیدار با مقامات مسئول آمریکایی و صهیونیستی است.

منابع مذکور توضیح می‌دهند که هدف نایف از دیدار با مسئولان آمریکایی و صهیونیستی بررسی اوضاع جاری در مناطق شرقی شیعه نشین عربستان است که از یک سال پیش با ناآرامی‌هایی مواجه است و این احتمال وجود دارد، انقلاب مردمی این مناطق علیه رژیم سعودی به مناطق دیگر عربستان هم سرایت کند.

مناطق شرقی عربستان سعودی که کانون تجمع و سکونت شیعیان عربستان به شمار می‌آید، ‌ همزمان با آغاز خیزش عربی در کشورهای عربی شاهد اعتراض‌هایی علیه رژیم سعودی بود.

شیعیان عربستان سعودی خواهان رفع تبعیض اعمال شده علیه آنها توسط رژیم سعودی هستند که همواره شیعیان را شهروندان درجه دو کشور یعنی بیگانگان به شمار آورده است.

این شهروندان سعودی همچنین خواهان حقوقی هستند که سال‌ها از آن محروم هستند. بارزترین نمونه عدم وجود آزادی در مناطق شیعه‌نشین عربستان نداشتن اجازه ساخت و احداثمسجد یا مقبره در این مناطق است.

همچنین مناطق شرقی عربستان با اینکه مناطقی سرشار از نفت هستند و ۹۰ درصد چاه‌های نفت این کشور در این مناطق قرار دارند اما جزو محروم‌ترین مناطق عربستان هستند.

سرکوبگریهای رژیم سعودی طی یکسال گذشته نه تنها معترضین این مناطق را آرام نکرده بلکه گزارشهایی از سرایت این ناآرامیها به مناطق شمالی عربستان نیز منتشر شده است.