گسترش دامنه اعتراض‌ها درعربستان

به گزارش افکارنیوز،فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، اعتراضها به حمله نیروهای امنیتی سعودی به دانشگاه دخترانه "ملک خالد بن عبد العزیز" شهر ابها در شمال عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.

روز گذشته و در ادامه این اعتراض‌ها تجمع‌های اعتراض‌آمیز دانشجویان در منطقه عسیر گسترش بیشتری یافت تا به جز دانشگاه پسرانه ملک خالد، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم و جامعه شناسی شهر ابها و دانشگاه تربیت شهر النماص را نیز دربرگیرد که اعتراض‌ها در النماص با درگیری‌ نیروهای امنیتی سعودی با دانشجویان و مجروح شدن شماری از آنها همراه بود.

این درحالی است که پس از اعلام تعطیلی کلاس‌های درس دانشگاه توسط دانشجویان دختر دانشگاه ابها و صرف ابراز تاسف مسئولان استان از وقوع این حادثه خانواده‌های دانشجویان از حضور فرزندان خود در دانشگاه امتناع کرده و اعلام کردند، آنها به این وسیله در خانه‌های خود تحصن می‌کنند.

اما دایره اعتراض‌های دانشجویی و مردمی فقط به شهر " عرعر " در شمال عربستان محدود نشد، بلکه روز گذشته دانشجویان دانشگاه " پلی‌تکنیک " ریاض، پایتخت عربستان سعودی نیز در اعتراض به اقدام نیروهای امنیتی سعودی در محوطه این دانشگاه تحصن کردند.

چهارشنبه گذشته نیروهای امنیتی رژیم سعودی با حمله به دانشکده دخترانه ادبیات دانشگاه خالد بن عبد العزیز یک دانشجوی این دانشگاه را به شهادت رسانده و ۵۳ نفر دیگر را مجروح کردند.

این دانشجویان از دوشنبه گذشته نسبت به اوضاع نامناسب آموزشی و بهداشتی و به ویژه برخورد نامناسب مسئولان دانشگاه با دانشجویان دست به تحصن زده بودند که با حمله نیروهای امنیتی سعودی برای درهم شکستن تحصن آنها مواجه شدند.

مسئولان دانشگاه ملک خالد پس از بی‌اعتنایی‌های بسیار سرانجام اعلام کردند که برآوردن این خواسته‌های دانشجویان فراتر از توان و امکانات دانشگاه است.