طراح شعار اصلی شبکه الجزیره استعفا کرد

افکار نیوز:منابع موثق از داخل شبکه الجزيره اعلام کردند که "جميل عازر" از مجريان و خبرنگاران مطرح اين شبکه استعفاي خود را به مديريت شبکه داده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری النخیل، علت استعفای وی اعتراضات مکررش در زمینه نحوه پرداختن به حوادثسوریه و بحرین بوده است.

وی که طراح شعار اصلی الجزیره یعنی " الرأی و الرأی الآخر "(نظر و یک نظر دیگر) است، در سخنانی گفته است که اوضاع این شبکه غیرقابل تحمل شده است و الجزیره رؤیای سردمداری در عرصه رسانه ای را از دست داده است.

" وضاح خنفر " مدیر این شبکه از وی خواسته است که صبر کند. " عازر " اردنی است و از معدود کسانی است که می تواند تنوع را در برنامه های این شبکه وارد کند.

این استعفا بعد از استعفای " غسان بن جدو " دومین استعفای مجریان مطرح از این شبکه است. این در حالی است که خبرها حاکی از این است که گوینده و برنامه ساز دیگر اعلام کرده اند که در صورت ادامه تشویش حقایق از این شبکه به استعفا فکر می کنند.

پیروی کامل الجزیره از سیاست های دولت قطر و سانسور اخبار مربوط به انقلاب بحرین و همچنین بزرگنمایی و شایعه سازی در مورد اتفاقات سوریه از نقاط ضعفی است که انتقادات بسیاری از این شبکه را موجب شده است.

همچنين مجموعه اي از کادر خبري الجزيره در يکي از پايتخت هاي عربي نيز بعد از آنکه مورد تمسخر ديگران واقع شده اند و درخواست هاي آنان براي مصاحبه با افراد مختلف رد شده، استعفاي خود را به مديريت شبکه در اين پايتخت ارسال کرده اند.