تصویب کمک مالی حوزه یورو به یونان

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "زمان" ترکیه ، وزرای دارایی کشورهای حوزه یورو و بانک مرکزی اروپا امروز رسما دومین بسته کمک مالی به یونان به ارزش ۱۳۰ میلیارد یورو برای کمک به وضع بحرانی آتن و پرداخت بدهیهای این کشور را به تصویب رساندند.

بر اساس این گزارش، با اعطای این بسته کمک مالی به یونان، این کشور خواهد توانست تا سال ۲۰۱۴ میلادی تاحدودی خود را تأمین کرده و بدهی‌هایش را بپردازد.

رئیس حوزه یورو در اظهاراتی درباره تصویب این بسته اعلام کرد: «امید است با پرداخت این وام ۱۳۰ میلیارد یورویی به آتن، میزان تولید ناخالصی داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ به ۱۱۷ درصد برسد.»

وزیر دارایی یونان نیز در اظهاراتی در ارتباط با موفقیت کشورش به پشت سر گذاشتن بحران مالی گفت: «من نسبت به مشارکت جهانی برای تبدیل اوراق قرضه دولتی یونان خوش‌بین هستم. هدف یونان اجرای کامل برنامه ریاضت اقتصادی و البته بازگشت به رشد اقتصادی است.»

وزرای دارایی منطقه یورو توافق کردند که در مرحله اول ۳۹.۴ میلیارد یورو به یونان پرداخت شود.

براساس این گزارش مقام های یونان باید با اجرای برنامه های مناسب برای بودجه‌های مالی این کشور را از بحران ورشکستگی نجات دهند و با انجام اصلاحات این کشور را از خطرات مالی دور نگه دارد.

تمامی کارشناسان عقیده دارند که دوران سختی در انتظار مردم یونان است. کاهش دستمزدها و بیکاری گسترده باعثپائین آمدن درآمدهای مالیاتی دولت می‌شود و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دولت یونان چند روز پیش اعلام کرد که بیش از ۸۵ درصد طلبکاران این کشور در بخش خصوصی موافقت کردهاند تا از اوراق قرضه دولت یونان به مبلغ یکصد میلیارد یورو صرف نظر کنند و به این ترتیب، باعث بخشودگی بخش قابل توجهی از بدهی های دولتی این کشور شوند.