رییس پروژه‌های دفاعی آمریکا، در راه گوگل

به گزارش فارس به نقل از "راشا تودی" رییس "دارپا"، یکی از سریترین دپارتمانهای پنتاگون که تولید هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین، روباتهای نظامی، تفنگهای الکترومغناطیسی و تسلیحات نامتعارف آمریکا را بر عهده دارد، به منظور همکاری با گوگل از این سمت کنارهگیری خواهد کرد.

* مدیر سازمان پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته آمریکا از این سازمان جدا می‌شود

" رجینا دوگان " سرپرستی تولید برخی از دستاوردهای پیشرفته نظامی آمریکا را به عنوان رییس " دارپا " به عهده داشته است اما قصد دارد برای ایفای نقش در شرکت گوگل از پنتاگون جدا شود. " دوگان " تنها سه سال است که به این سمت منصوب شده و اولین رییس زن سازمان پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته آمریکا است. وی در توضیح دلیل این تصمیم خود عنوان کرد این تصمیمی طبیعی است و قصد دارد به جایی برود که احتمال‌های زیادی پیش روی خود داشته باشد. ظاهرا در وادی تجهیزات نظامی، چیز زیادی نمانده است تا او به کاوشگری در آن بپردازد.

* مدیر سازمان جنجالی " دارپا " به گوگل می‌پیوندد

سخنگوی " دارپا " ضمن تایید انتقال وی به یک پست ارشد اجرایی در گوگل، به " وایرد " گفت " دوگان " نمی‌توانست پیشنهاد شرکت خلاقی چون این غول موتورهای جستجو را رد کند؛ تا قبل از اعلام این خبر، " دارپا " به عنوان یک موسسه تحقیقاتی خلاق اما جنجالی فعال در زمینه فناوری عصر فضا معروف بود. " دارپا " فناوری‌هایی تولید کرده که می‌تواند در سراسر جهان، جان عده بسیاری را بگیرد.

* ابراز تأسف وزارت دفاع آمریکا از کناره‌گیری دوگان

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از قطع همکاری " دوگان " از زحمات وی در پیشرفت فناوری‌هایی که مورد استفاده جنگنده‌های آمریکایی است تقدیر کرد. این بیانیه ریاست او بر " دارپا " را فوق‌العاده دانسته و عنوان می‌کند در سراسر این دپارتمان جای خالی وی احساس خواهد شد.

* کاهش بودجه وزارت دفاع آمریکا در مقایسه با رشد فزاینده گوگل

استعفای "دوگان" زمانی معنا میگیرد که بازگشت به عقب وزارت دفاع آمریکا در بسیاری از عملیات خود را کنار رشد دائمی گوگل بگذاریم. هم "اوباما"، رییس جمهور آمریکا، و هم "لئون پانتا"، وزیر دفاع این کشور با تعدیل بودجه پنتاگون تلاش کردهاند برای چند سال آینده چند تریلیون دلار ذخیره کنند. اما در مقابل گوگل، همچنان توسعه خود را با به دست آوردن رسانههای جدید و تلاشهای بیشمارش ادامه میدهد.