وجود گورهای جمعی دیگر در اردوگاه اشرف

به گزارش افکار نیوز به نقل از شبکه العالم، اين گورهای جمعي، همزمان با انتقال عناصر گروهك تروریستی منافقين از اردوگاه اشرف به بازداشتگاه "کروپر" نزدیک فرودگاه بغداد، و ورود نيروهاي امنيتي به بخش هاي مختلف اين اردوگاه صورت گرفت.

مردم شهر الخالص تاکید کردند که اجساد کشف شده در این گورستان ها متعلق به شماری از کشاورزان و مخالفان رژیم صدام است.

" عدنان السراج " عضو ائتلاف اتحاد ملی در مجلس عراق روز شنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: انتظار می رفت که با خروج عوامل این گروهک، بسیاری از اسرار این اردوگاه بر ملا شود؛ و کشف این گورهای جمعی را می توان بخشی از رویکرد خونبار این گروهک ارزیابی کرد؛ در این اردوگاه چندین زندان سری و گور دسته جمعی وجود دارد.

وی علت کشف چنین پدیده هایی در این زندان را فعالیتهای کاملا بسته این گروهک و پافشاری آنان بر عدم خروج از این مکان دانست.

از سوی دیگر مرکز پلیس استان دیاله فاش کرد که حکم بازداشت شماری از مسئولان گروهک تروریستی منافقین را از پلیس بین الملل دریافت کرده است؛ پلیس بین الملل آنها را به دست داشتن در جنایت های قتل و آدم ربایی متهم می کند.

" عبدالزهره آل ماجد " نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی در این خصوص گفت: از سال ۲۰۰۹، تعداد ۳۸ حکم بازداشت برای اعضای گروهک تروریستی منافقین صادر شد که رییس این گروهک و همسرش در راس این فهرست قرار دارند.

وی پیش بینی کرد که با توجه به جنایاتی که این افراد در حق ملت عراق مرتکب شده اند، فهرست طولانی تری از افراد تحت پیگرد وابسته به این گروهک تهیه شود.

گفتني است قوه قضاييه عراق با صدور حكمی، اراضي اردوگاه اشرف را به كشاورزان صاحب اين اراضي در شهر الخالص بازگردانده است.