به گزارش افکارنیوز،فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، زمانیکه "آویگدور لیبرمن" پیش از سفر به پکن، توسط مأموران فرودگاه وادار شد تا چمدان خود را بر روی دستگاه کنترل قرار دهد تا از اشعه ایکس عبور کرده و محتویات چمدان وی چک شود، خشمگین و مانع از اینکار شد.

وی پس از بحثطولانی با مقامات سئول، مانع از اسکن شدن چمدانش کرد و گارد امنیتی کره جنوبی اجازه داد تا بدون چک شدن چمدانش عبور کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تفتیش لیبرمن خلاف پروتکل بین‌المللی دیپلماتیک است.

مقامات فرودگاه " اینچئون " به خبرگزاری کره جنوبی اعلام کردند که پرسنل امنیتی فرودگاه به طور دائم از لیبرمن خواستند که چمدانش را بر روی دستگاه " اشعه ایکس " قرار دهد اما وی از انجام چنین کاری امتناع کرد. گارد امنیتی به لیبرمن و همراهانش توضیح داد در صورتیکه از انجام چنین کاری امتناع ورزند مانع از ورود آنها به هواپیما می‌شوند.

یکی از مقامات پلیس فرودگاه سئول که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: کیف وزیر معاف از چک شدن نیست و باید طبق مقررات مورد بازرسی قرار گیرد. در اکثر مواقع دیپلمات‌ها در این زمینه همکاری می‌کنند بنابراین امتناع لیبرمن غیرعادی بود.

بر اساس این گزارش، این رخداد پس از آن به وقوع پیوست که لیبرمن به سفر دو روزه خود در سئول پایان می‌داد که این دیدار به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان سئول و تل‌آویو صورت گرفته بود.

دفتر لیبرمن که از این رخداد به خشم آمده بود گفت: برخلاف پروتکل بین‌المللی، پرسنل امنیتی فرودگاه کره جنوبی خواستار کنترل چمدان وزیر خارجه، گارد امنیتی و همراهان او شدند. این امر در مأموریت‌های دیپلماتیک متعارف نیست. گفت‌وگویی میان نمایندگان سفارت اسرائیل در سئول و مقامات امنیت کره جنوبی صورت گرفت.