به گزارش افکار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی؛شایع شده است که مزدا در حال ساخت مدل سال ۲۰۱۴ سری MX-۵ خود با نام تجاری میاتا است و در ضمن خبری که به تازگی اعلام شده است این است که این خودروساز ژاپنی قصد داد با سبکتر کردن و همچنین افزایش قدرت MX-۵ در حقیقت به اصل خود که به ساخت این گونه خودروها مشهور بود بازگردد.

به نظر می‌رسد هنوز مهندسان مزدا در مورد انتخاب موتور این خودرو تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده‌اند و موتور اریجینال ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر با فن آوری Skyactiv یا نسخه ۲٫۰ لیتری چهار سیلندرهمان موتور از گزینه‌های مهندسان مزدا هستند.

به نظر نمی‌رسد موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر بتوانند عملکردسری جدید MX - ۵ را بهبود بخشد و از طرف دیگر نیز موتور ۲٫۰ لیتری نیز راندمان سوخت MX - ۵ را بالاتر هم خواهد برد پس پیشنهاد می‌تواند موتور جدید ۱٫۳ لیتری توربو اسکای اکتیو باشدکه در دسامبر گذشته رونمایی شد و البته هنوز تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ نشده است.
با این حال این خودروساز قصد دارد با وجود داشتن قدرت ۱۵۰ اسب بخاری و کاهش مصرف ۱۰ درصدی سوخت MX - ۵ خود را به استاندارد بزرگراه‌های آمریکا برساند و در ضمن وزن این خودرو را نیز به حدود ۲۲۰۰ پوند برساند.

انتظار میرود مزدا MX-۲۰۱۴ با قیمتی در حدود ۲۵ هزار دلار عرضه شود.