کره جنوبی یک تمرین مشترک نظامی با ژاپن را لغو کرد

پایگاه هشتم گارد ساحلی منطقه ای شهر مایزورو در استان کیوتو ژاپن اعلام کرد رزمایش مشترکی که برای چهارشنبه آینده با گارد ساحلی کره جنوبی برنامه ریزی شده بود به دلیل عدم مشارکت کره جنوبی برگزار نخواهد شد.  

اخبار بین الملل - گارد ساحلی ژاپن و کره جنوبی برنامه داشتند تا از کشتی های گشت زنی و کشتی های نجات خود در این تمرین آموزشی استفاده کنند این تمرین قرار بود در فاصله ۱۸۰ کیلومتری از جزایر اوکی در دریای ژاپن برگزار شود.

پایگاه گارد ساحلی گفت لغو این تمرین مشترک تاسف آور است اما افزود که تلاش خواهد کرد راه هایی را برای افزایش همکاری با همتای خود از کره جنوبی، پیدا کند.

رابطه سیاسی و اقتصادی ژاپن و کره جنوبی به دنبال یک سلسله رویدادها مانند مصادره اموال شرکت های ژاپنی در کره جنوبی به اتهام استثمار کارگران کره ای در دوران جنگ جهانی دوم، محدودیت های اعمال شده توسط ژاپن برای صادرات مواد اولیه دارای فناوری ها بالا به توکیو و تاکید کره جنوبی بر عدم تمدید پیمان امنیتی با سئول، دچار تنش شده است.

با این حال کره جنوبی سرانجام بعد از چند ماه بحث و رایزنی با ژاپن و آمریکا، اواخر روز جمعه تصمیم گرفت به «پیمان امنیتی» مشترک با توکیو و واشنگتن که امروز شنبه پایان می یابد، پایبند بماند ولی هشدار داد مشخص نیست این پایبندی تا چه زمانی ادامه یابد.

به دنبال این اقدام «کانگ کیوانگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی نیز به عنوان اخرین عضو وزرای خارجه گروه ۲۰ جهت شرکت در همایشی با همین عنوان وارد توکیو شد.