به گزارش افکار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی؛امروز اولین دور از فصل جدید مسابقات فرمول وان سال ۲۰۱۲ در ملبورن استرالیا برگزار میشود و در تمزرینات پیش فصل نیز مایکل شوماخر خود را آماده بازگشت به میادین نشان داده است و البته متاسفانه خودروی مایکل شوماخر به دلیل مشکلات فنی در دور تعیین خط زودتر از خود مایکل اعلام بازنشستگی کرد و شوماخر به ناچار خودرو رزرو را جایگزین نمود.

با این وجود مایکل شوماخر دارای سابقه حرفه‌ای قابل قبول به مدت بیش از ۲ دهه در فرمول وان بوده است و در حال حاضر نیز دارای رکوردهای زیادی است که رسیدن به آن برای سایر رانندگان چندان آسان نخواهد بود که از جمله آنان قهرمانی در ۷ دوره فرمول وان، کسب بیشترین امتیاز و سریع ترین دور در اکثر پیست‌های این مسابقات است.

در سال ۲۰۰۲ مایکل شوماخر تنها راننده در تاریخ فرمول وان اعلام شد که در همه مسابقات جزو ۳ نفر اول قرار گرفتهاست.

موفقیت مایکل شوماخر از زمانی آغاز شد که با خودرو فرمول وان بنتون فورد در سال ۲۰۰۲ در این مسابقات شرکت کرد و از آن زمان در حدود ۲۰ سال میگذرد و در حقیقت ۲۰ سال از زمانی که شوماخر با این خودرو یعنی Benetton B۱۹۲در فرمول وان پدیده شد می‌گذرد.

این خودرو ۳٫۵ لیتری موتور V۸ دارای امکاناتی همچون ترمز ABS و کنترل رانندگی کامپیوتری است و در ضمن در بدنه استفاده گسترده از فیبر کربن و همچنین قطعات کم یاب فلزی موسوم به Aero به چشم می‌خورد.

اگر علاقمند به خرید این خودرو که در سال ۱۹۹۲ جایزه گراند پریکس برزیل را هم به همراه مایکل شوماخر کسب کرد میباشید میتوانید به اینجا مراجعه کنید.